Hoe heet Coca Cola eigenlijk?

Onze techniek leraar zei dat coca cola het merk is. Maar hoe heet coca cola als je niet naar het merk kijkt. Ik weet het klinkt verwarrend maar ik heb een voorbeeld. Fanta is het merk maar het word zonder merk Sinas genoemd. Hoe zou je coca cola dan noemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Het beste antwoord

Cola is dus de drank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze techniekleraar zei dat het een hele andere naam had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cola
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien interessant om het de techniekleraar nog eens te vragen en dan hier het antwoord te posten. Tot die tijd zeg ik ook gewoon Coca Cola is een cola.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naja dan is dit de beste bedankt

Andere antwoorden (7)

Cola cola is het merk en cola is de drank. Pepsi Cola is weer een ander merk van cola.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Coca cola is een frisdrank die geproduceerd wordt door de Coca Cola Company.

Toegevoegd na 12 uur:
Leuk die minnetjes, als ik de vraag nalees klopt mijn antwoord anders als enigste.

Fanta produceert sinas.

Coca Cola Company produceert de Coca Cola.

Door de samenstelling van het product is het juist niet te vergelijken met andere frisdranken, niet van pepsi, niet van 3s, van geen enkel, je kunt het vergelijken met een snikkers en een nuts, beide zijn repen chocolade met een vulling, toch zijn beide verschillend en niet met elkaar te vergelijken.

Vergeet daarbij niet dat Coca cola company meer frisdranken maakt dan enkel Coca Cola bijvoorbeeld 7up.

Een vergelijkbaar iets vind je bij Mars, Mars is niet alleen de merknaam van dat reepje chocolade maar ook van het bedrijf dat het produceert, ook zij produceren meer dan enkel dat reepje chocolade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verzuimt de toelichting te lezen is het een prima antwoord. Cola is gewoon de overkoepelende naam die gezocht wordt. Cola wordt door een aantal fabrikanten geproduceerd. Net zoals dat je allerlei wijn- en bierfabrikanten hebt. Enige verwarrende is dat Coca-Cola de eerste was die een cola produceerde en toen zal het ook wel niet zo geheten hebben, cola dus maar alleen Coca-cola. Met terugwerkende kracht (sinds dat iedereen cola's produceerd) kan je gewoon zeggen dat Coca-cola een cola is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje. Uitstekend antwoord.
Ik denk dat het onder de Soda drankjes valt.
Coca - ingredienten van de cokeplant bladeren
Cola - ingredienten van de colanoot.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je een MIN geeft leg dan ook uit waarom,dit is wel erg makkelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uitleg: De belangrijke delen van de vraag:
-Hoe heet Coca Cola eigenlijk?
-Fanta is het merk maar het word zonder merk Sinas genoemd. Hoe zou je coca cola dan noemen? Fanta->Sinas
Coca Cola->Cola (zou dus het antwoord moeten zijn) Sinas en Cola zijn dan weer frisdranken, koolzuurhoudende limonades of priklimonades. Het is dus: Frisdrank:
-Cola
-Pepsi Cola
-Coca-Cola
-3es Cola
-Sinas
-Fanta
-3es Sinas

Het woord "Soda drankje"* gebruikt volgens mij niemand (iedereen die het wel gebruikt mag hieronder reageren). Je gaat ongevraagd de delen Coca en Cola uitleggen en als klapper op de vuurpijl zeg je : "Ik denk." *Het Engelse woord voor frisdrank kan wel soda zijn en je hebt sodawater maar dat is gewoon water met opgelost koolzuurgas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik denk ja.
gebruikt 'VOLGENS MIJ'!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik denk ook wel eens, maar dat wordt hier niet als een antwoord gezien. Vandaar die minnen gok ik, ik dacht dat je een uitleg wilde, dus die heb ik gegeven, ik heb er erg mijn best op gedaan want ik hou er ook niet van als ik gemind wordt en ik snap niet waarom.
Een glaasje cola. Dat kan pepsi, coca cola of een ander merk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Coca Cola is zowel de naam van het drankje als van het bedrijf. Ik weet overigens niet wat er eerder was, maar ik vermoed het drankje, immers Pemberton zocht een drankje. Nu zijn die begrippen niet meer uitelkaar te halen. Iets dergelijks is met Luxaflex gebeurt, alhoewel daar wel de soortnaam en merknaam later gescheiden zijn. Voor Aspirine (een productnaam van Bayer) geldt hetzelfde.

Een mogelijke andere naam voor Cola zou kunnen zijn: suikerwater, want zo noemde Steve Jobs dat toen hij John Sculley overhaalde om van Pepsi Cola over te stappen naar Apple: "... of hij de rest van zijn leven suikerwater aan kinderen wilde verkopen" (zie 3e link)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk op de fles van Coca Cola; Coke staat er, in Amerika heet het ook Coke, en je hebt ook Diet Coke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Coke is ook een merknaam van de Coca-Cola Company. Anders zou je ook Pepsi coke kunnen zeggen. Er schijnt een deel van de Amerikanen te zijn die daadwerkelijk coke voor elke soort cola zegt en er zijn er ook die coke voor ELKE frisdrank zeggen. -Can i have a coke?
-Sure, do you want: Fanta, Sprite, 7-UP or Pepsi?
Is dan een normale wedervraag bij sommige Macdonalds. https://tastyresearch.files.wordpress.com/2006/10/popvssodamap.png In Nederland echter heb ik nog nooit iemand coke voor cola horen zeggen behalve als deze specifiek Coca-cola bedoelt.
Het heet gewoon Coca Cola.