is er een manier om een senseo alleen warm water te laten geven zonder te lekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
11.1K

Het beste antwoord

Een thee- padhouder gebruiken (volgens mij met een groen-steeltje is dat) En zorgen dat die opener voor de pads of de padhouder goed dicht zit, waarschijnlijk vanuit daar zal het gaan lekken. Doe daarvoor eerst de klep goed dicht (stevig aandrukken en dan de grendel naar beneden,ook zal het zijn dat je een paar keer moet doorspoelen voordat het zuiver is.

BELANGRIJK; Van te voren; Alle losse onderdelen goed afspoelen. En de viezige resten onder de klep van de senseo ook goed schoonmaken. Met heet water op een (thee) doekje.

{Dat moet werken, toen ik nog geen waterkoker had, deed ik het ook zo.}
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat lijkt me wel mogelijk; de hoeveelheid wordt echter meer, maar door op de aan/uitknop te drukken kun je dat onderbreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar die koffiepadges indoed er gewoon uithalen. bij mij welkt het wel :)

Toegevoegd na 1 minuut:
was vergeten er een plaatje bij te zetten :D

Toegevoegd na 2 minuten:
het plaatje doet het niet :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij gaat ie dan lekken, maar ik ga het nog eens proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas, hij lekt echt bij mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm dan weet ik het ook niet...
Je moet er gewoon geen koffie-pad in doen. Dan krijg je warm water.
Maar het behoud volgens mij wel een beetje de smaak van koffie, doordat je hem hebt gebruikt om koffie te zetten en dan door hetzelfde gaatje water doet. Dit krijgt dan de smaak van de koffie, dus dat lijkt me niet erg lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontkalk eerst je senseo (is ook een grondige reiniging) en gebruik hem daarna zoals je normaal zou doen, maar dan zonder koffiepad. Als je vaak warm water wil van je senseo, moet je eerst een paar kopjes warm water laten weglopen, omdat de smaak van de koffie er nog in zal zitten. Ontkalken hoeft niet elke keer, maar zeker regelmatig als je zowel vaak koffie als vaak warm water wil.

Heb je geen waterkoker?