Waarom drinken mensen zo graag koffie?

meest gedronken drankje ter wereld, het is nou niet echt het lekkerste, is het puur de cafeïne? Of heeft het een sociale functie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
3.9K

Het beste antwoord

Mijn dag begint met een grote mok koffie, niet zomaar een kopje. In dit geval is het meer omdat ik het denk ik nodig heb om wakker te worden. Koffie drink ik ook wanneer ik alleen ben, dus sociaal is het in dit geval ook niet echt.
Maar ik geniet er wel echt van. Heerlijk!
Sociaal is het pas wanneer je echt op de koffie komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ik je antwoorden WEL waardevol vind, en je wordt "bemind" geef ik je de 10 punten, vond je antwoord ook goed, omdat je alle delen van de vraag hebt beantwoord..
(heb ook al wat extra 1+ hier en daar bij je gedaan)

Andere antwoorden (6)

Voor sommige mensen is koffie drinken niets meer dan een dagelijkse gewoonte waar men eigenlijk niet bij stilstaat.

Daarbij is het verslavend. Dit komt door de cafeine.

Voor de echte koffie-liefhebber is koffie drinken echter een compleet ritueel. Dit begint al met het uitzoeken van de juiste koffiebonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die ESVW;

Wat mij betreft is het de combinatie van smaak en cafeïne. Ik drink koffie ook net zo makkelijk/graag alleen. Ik heb cafeïnevrije koffie geprobeerd, maar dan drink ik nog liever thee. Kan wel kloppen, want daar zit het namelijk ook gewoon cafeïne in....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de heerlijke smaak van een kop koffie in combinatie met een lekker rust momentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet het lekkerste??? Ik vind een goed kopje koffie HEERLIJK. En nee, niet alleen om de cafeïne. Tegenwoordig ben ik niet de grootste drinker meer, ben jaren geleden afgekickt van ca. 20 kopjes per dag naar nu gemiddeld 2 a 3. Voorheen dronk ik omdat ik nu eenmaal koffie voor mijn neus had staan, tegenwoordig geniet ik van de smaak en het aroma. Als ik het me kon veroorloven (en er ruimte voor had) dan kocht ik zo'n mooi apparaat waar je je eigen koffiebonen in kunt doen en dan kunt afwisselen. Hmmmm, het idee alleen al.
En nee, het is niet de sociale functie want ik woon alleen en geniet er dan evengoed van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koffie is voor mij een van de lekkerste dranken. Ik maal dan ook mijn bonen met de hand en zet ze in een ouderwets Italiaans espresso-apparaat.
De cafeïne heeft er zeker toe bijgedragen dat ik zo van koffie houd, maar ik moet er toch niet aan denken dat ik die verslaving met Red Bull zou moeten onderhouden, dan zou ik toch zeker na een tijdje afkicken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cafeïne werkt verslavend. Daarnaast kan het koffie drinken een soort van 'volwassen worden' betekenen. Als je koffie drinkt, nou, dan word je toch wel écht groot.