Mag je als 16-jarige mixdrankjes bestellen?

Ik weet dat ik als 16-jarige premix blikjes mag kopen in de supermarkt, maar mag ik ze ook bestellen in de horeca? Of moet ik daar 18 jaar voor zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Als de mix drankjes een alcohol percentage van onder de 15% hebben dan mag het volgens de wet wel. Hoger mag niet want dan valt het onder sterke drank.

Alhoewel er in de horeca vaak minder moeilijk over gedaan wordt dan in de supermarkt als het om het kopen van sterkere drank gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alcohol onder de 18 jaar verkopen ze niet