Hoe lang is Southern Comfort houdbaar ? (whiskeylikeur)

Ik heb begin dit jaar een fles Southern Comfort gekregen, heerlijk drankje
De fles heeft heel het jaar donker in de kast gestaan, en ik wou vanavond een glaasje bij de koffie .
De smaak was een beetje muf :(

Het is dus een whiskeylikeur , 35% en er staat geen houdbaarheidsdatum op

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
4.2K

Het beste antwoord

met een percentage van 35 % kan dat niet bederven,omdat geen enkele schimmel of bacterie in een dergelijk mileu kan overleven,de geur(smaak)van mufheid is vermoedelijk de geur van de kast(hout)en kan verder geen kwaad, tenzij je het niet meer lekker vind kun je het gewoon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat zou jenormaal gesproken met gemak een paar jaar moeten kunnen bewaren op de manier waarop jij beschrijft, alleen als het muf is zou ik het in de (wederom) gootsteen deponeren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op zich zou het heel lang goed moeten kunnen blijven alcohol is namelijk een conserveringsmiddel ( wordt ook gebruikt om te ontsmetten) maar het kan natuurlijk dat de alcohol vervlogen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterke drank met ca. 35% alcohol kan niet bederven door bacteriën. In principe zijn deze dranken onbeperkt houdbaar. Als de drank veel blootgesteld wordt aan warmte en licht zou de smaak wat kunnen veranderen.