Wat is een goeie redelijke betaalbare champagne waar je geen hoofdpijn van krijgt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op zoek naar bubbels +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hiih blup blup jaaa hik

Het beste antwoord

De Hema heeft een Cava waar de meeste wijnschrijvers altijd zeer positief over zijn, met een fantastische prijs-kwaliteit verhouding.
Cava is de Spaanse versie van de Franse Champagne. Hetzelfde productieproces (2de rijping op fles) alleen (vaak) andere druiven. Is ook héél lekker.
O ja, vergeet ik bijna de naam te noemen: Copa Sabia.
Wel snel naar de Hema, want ik ga straks ook een aantal flessen scoren :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok bedankt voor je tip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die min is niet van mij Esme ,waarom - ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cava is inderdaad een goede champagne
Rieneke1
14 jaar geleden
wat een idiote min voor onze wijnspecialiste :(
+1 voor de goede tip!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee Josephina. Neem maar van mij aan dat het een goede tip is (ik heb meer dan 20 jaar in de Spaanse wijn gewerkt, dus ik weet in dit geval echt wat ik zeg).
Die min is zeker van een Franse wijnboer die niet wil dat men andere dan Franse producten aanprijst of koopt :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Chris ... Cava = dus géén champagne. Cava is Cava en Champagne is Champagne.
Het zijn twee aparte producten.
Maar ik kan me voorstellen dat je je vergist hoor, al die wijnen en namen en wijnwetgeving ... het is voor een gewone consument moeilijk om er een touw aan vast te knopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah een flauwe minkukel is het sowieso.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmmm ok dat kan, heb die cava wel eens gedronken, vond em erg lekker dus ik denk ik beaam het even :-)
echter, vroeg hij in zen vraag niet om een champagne?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Chris ... zij vroeg inderdaad om Champagne. Maar ook om lekker en betaalbaar. Toen dacht ik natuurlijk aan Cava. Dat is per slot van rekening ook een mousserende kwaliteitswijn (die echter geen Champagne genoemd mag en wil worden). De prijs-kwaliteit verhouding van Cava is in 9 van de 10 gevallen veel beter dan die van Champagne.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een goed nieuwjaar PROOST!

Andere antwoorden (11)

Kinderchampagne zonder alcohol...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf ben ik niet zo`n liefhebber van Champagne. Ik koop meestal een Duitse Sekt zoals Henckel Trocken en als ze een aardbeien Sekt hebben dan koop ik die het liefst. Valt altijd goed in de smaak bij iedereen en is niet duur.
amc
14 jaar geleden
Ik vind Freixenet wel zeer goede "Champagnes " hebben.
De oorsprong bevind zich in Spanje.

De flessen zijn o.a. verkrijgaar in zwarte flessen en de prijs zit rond de 7-8 euro. Deze flessen zijn daarbij regelmatig in de aanbieding bij de bekendere supermarkten en wijnwinkels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Freixenet maakt geen Champagne, maar Cava. (ze maken wel champagne, maar dat doen ze in Frankrijk en onder een andere naam). De naamgeving Champagne (Frankrijk) en Cava (Spanje) ligt héél gevoelig. Het zijn beide Officieel Erkende Oorsprongsgebieden (AC en DO).
Zelf vind ik de zwarte fles van Freixenet niet zo lekker. Is echt een massaproduct. Freixenet is de grootste mousserende wijn producent ter wereld. Ze hebben ook wel iets duurdere en betere versies van hun Cava.
Ze maken wel elk jaar een super populaire reclamespot, die op oudjaar wordt uitgezonden en waar elk jaar een andere heel beroemde wereldster in meespeelt. Vorig jaar was dat een compleet filmpje van Martin Scorsese.
Andere, lekkerdere Cavas van F. zijn Ellysia en Reserva Real en Brut Barroco.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Esme, goede aanvulling, de reden waarom ik "Champagnes" op deze manier had ingevuld was doordat deze mouserende wijn niet uit het gebied Champagne komt en daardoor niet officieel Champagne genoemd mag worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, inderdaad, je had het tussen aanhalingstekens gezet. Mijn reactie was bedoeld als aanvulling om te zeggen dat die "Champagne" uit Spanje Cava heet.
Delhaize is een merk dat altijd goed betaalbare campagnes aanbiedt, zeer lekker en uit mijn ervaring krijg je er geen hoofdpijn van. Je kan op internet zoeken waar in jou buurt een verkooppunt van Delhaize is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nep-champagne van Kaapse Pracht die ze bij de Aldi verkopen is best goed te drinken en je krijgt er geen hoofdpijn van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat het niet de goedkoopste moet zijn en dat de genuttigde hoeveelheid beperkt moet blijven.
Zie hier het recept tegen hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn altijd weer zeer enthousiast over Veuve Amiot,
kost rond een tientje. Nooit hoofdpijn van gekregen, maar
dat kan natuurlijk bij iedereen anders zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het merk is van ondergeschikt belang in deze.
Er zit alcohol in en daar kun je hoofdpijn van krijgen.
Verder zitten er meestal sulfieten in, en die staan zeker garant voor het krijgen van hoofdpijn.

De een zal daar wat gevoeliger voor zijn dan de ander.

Ik zou zeggen: koop een lekkere Champagne, maar drink het met mate. Als je bijvoorbeeld van twee glazen al hoofdpijn krijgt, houdt het dan bij 1 glas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Alle franse champagne met een appelation controlée op het etiket. Dus uit Reims en Epernay en omstreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Prosseco van de C1000 vind ik zeer goed te doen.
Geen last van koppijn gehad.
Ook bij het eerdere advies van Freixenet kan ik mij zeker aansluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg wel eens een goed hoofdpijn als ik Cognac op heeft...
Goed spul hoor.!