Ik word 16 voordat de nieuwe wet zijn intrede maakt. Betekent dit nu dat ik dit jaar nog even alcohol mag kopen en de jaren tot mijn 18e daarna niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij reacties mag het wel ;) Richtlijnen van Goeie Vraag:
GoeieVraag is gericht op personen van 16 jaar en ouder. Je verklaart, door het invullen en versturen van het registratieformulier, dat je 16 jaar of ouder bent. Zelfs bij toestemming van de ouders mogen personen onder de 16 jaar zich niet registreren op GoeieVraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en nog even flink inslaan!

Antwoorden (4)

Ja, maar het is nog niet zeker. En ik denk dat het niet doorgaat. Ook ondat het een moeilijke leeftijd is en hoe krijg je alle mensen die nu al elk weekend drinken opeens niet meer aan de drank. Ik denk dat het een hoop gedoe gaat leveren en het alsnog gebeurd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee idd en als je een beetje het nieuws kijkt, zie je ook dat echt ruim 3 kwart van de kamer het er niet overeens is :P

Toegevoegd na 1 minuut:
Nee inderdaad en als je een beetje het nieuws kijkt, zie je ook dat echt ruim 3 kwart van de kamer het er niet overeens is ...

Wat netter hier /\
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja helaas wel, als doorgaat. zelfe met bv rijlessen als je midden in je cursus zit en de wet veranderd moet je eraan geloven. heb ik ook gehad een week voor afrijden moest ik ook verplicht ineens met tom tom rijden plus daarvoor ook nog de theorie een maand voor examen. waardeloos he, bale voor je. maar denk niet dat deze wet door komt te veel haken en ogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit is niet zo, de Tweede kamer heeft duidelijk een "voorlopig" besluit genomen dat de nu 16 jarigen gewoon alcohol kunnen kopen zelfs nu de nieuwe wet van kracht gaat.

De manier van controleren gaat als volgt:
Op geboortejaar. Iedereen vanaf een bepaalde geboortejaar mag dan nog alcohol kopen. Verder is het voor alle 15 jarigen niet mogelijk om over een jaar alcohol te kopen.