Hoe lang kun je een geopende fles sheridan's bewaren?

Ik heb nog een fles staan die volgens mij zo'n 1,5 jaar open is nu. Ik heb net wat gepakt en hij smaakt nog prima, maar ik vraag me wel af of dat ik hem beter nu helemaal leeg kan drinken of nog wel even kan bewaren ;)

(Er staat 6 maanden op, maar ik heb wel eens likeuren gedronken die al 3 jaar open waren er waar niks mis mee was)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
15.9K

Het beste antwoord

Dat blijft inderdaad jaren goed, vanwege het hoge percentage van zowel alcohol als suiker. Zolang het goed smaakt kan je het drinken, dat kan niet verkeerd gaan.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als hij al 1,5 jaar open staat, zal hij nog wel n paar maanden kunnen. Als hij nog lekker is, zou ik het zekere voor het onzekere nemen, en voorkomen dat hij de volgende keer wel bedorven is ( proost ;))
Normaal gesproken zijn likeuren lang houdvaar wegens het hoge alcoholpercentage, maar als ze op roombasis zijn, zal dat de houdbaarheid bekorten
11 jaar geleden
Sheridan's is een likeur op basis van room. De likeur is(mirs gesloten) vanaf productie tot aan openen 18 maanden houdbaar. Geopend is de likeur 2 maanden houdbaar. Bewaar altijd de fles in een donkere ruimte met constante temperatuur. Na de aanbevolen bewaartijd zal de room en overige bestandsdelen zich weer gaan scheiden. de likeur zal een zeepachtige smaak krijgen, dit is echter niet schadelijk voor de gezondheid.