Wat zijn de voor-nadelen van verse citroensap op nuchtere maag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
3.6K

Antwoorden (4)

Als je het goed doet en je hebt verder geen maagklachten heeft het geen nadelen.

De voordelen zijn dat citroensap erg reinigend werkt. Je afvalstoffen worden sneller afgevoerd. Bovendien zit er vitamine C in en dat is dan mooi meegenomen.

Drink het met een glas lauwwarm water anders kun je last van krampen krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
citroensap met water op nuchteren maag zorgt voor het reinigen van de nier.
En het heeft geen nadelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Als je gewend bent om na het ontbijt je tanden te poetsen, is wel het nadeel dat het glazuur van de tanden zacht is geworden door het zuur in het citroensap. Je kunt je tanden beschadigen door het drinken van citroensap en ik zie dat wel als nadeel.
Rieneke1
14 jaar geleden
dan zou ik wel het voorbehoud maken dat je maag gezond moet zijn.
ik ben maagpatient, en het bekomt me buitengewoon slecht als ik sinaasappelsap of citroensap drink, en al helemaal op de nuchtere maag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daarom moet je het verdunnen met water niet puur
het zijn 2 eetlepels en een vol glas water
Het voordeel is dat er veel vitamine C inzit en dat vermindert de duur van verkoudheden en andere virussen, het bevordert je weerstand en versnelt de genezing van wonden. De zuurtegraad helpt bij de bestrijding van bacteriën.

Het nadeel is dat de zuurtegraad slecht is voor je gebit en je maag zou er eventueel niet tegen kunnen. Dit laatste zou je op kunnen lossen door het niet puur te drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...die effecten op het gebit moet je niet onderschatten. Was voor mij reden ermee te stoppen.
Ik drink elke morgen vers geperst fruitsap (sinaasappel + citroen + pompelmoes) op nuchtere maag.
In het begin is het wennen maar ik heb er nog geen nadeel van ondervonden integendeel.

De opmerking van gevaarlijk voor de tanden, kan je oplossen door de drank met een rietje te drinken.