Rode of witte wijn destilleren?

Waar haal ik meer alcohol uit tijdens het destilleren. Rode of witte wijn? Ik wil wijn destilleren om een likeur te maken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
1.5K
Utrecht
9 jaar geleden
Van wijn destilleren maak je cognac, geen likeur.
Likeuren worden doorgaans niet gestookt maar zoals Anneliez in haar antwoord al aangeeft, maar door fruitconcentraat met met inmaakalcohol "aan te lengen"

Het beste antwoord

rode en witte wijn hebben allebei ongeveer even veel alcohol dus dat maakt helemaal niet uit. Het is trouwens veel handiger om bij de slijter inmaakalcohol te halen en die te gebruiken om likeur te maken. Wijn is ongeveer 13 % alcohol, en van een gewone fles haal je dus nog geen 100 ml zuivere alcohol. Kost je dus waarschijnlijk meer dan het oplevert
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor de reactie