Kun je magere yoghurt ipv melk gebruiken voor een maaltijdshake?

Iedere ochtend drink ik twee schepjes vanille maaltijdshake van de Kruidvat in 250 ML magere melk, om wat kilo's kwijt te raken. Ik vind shakes echter niet zo lekker, mijn vraag is, kun je dit ook met magere yoghurt doen, of heeft dit dan niet hetzelfde effect? Op de achterkant van de verpakking staat gebruik voor de afwisseling eens magere yoghurt, maar zou dit ook iedere dag kunnen? Met bijvoorbeeld havermout, acai poeder, goji bessen, chiazaadjes en hennep zaad en eventueel een beetje fruit. Of krijg je dan teveel calorieën binnen? En als dit zo is zou je het dan wel kunnen gebruiken om zowel het ontbijt als de lunch over te slaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
6.3K
Reddie
9 jaar geleden
Natuurlijk kan dat. Tenzij het poeder niet in de yoghurt oplost, natuurlijk.
Verder noem je een paar honderd alternatieven, en natuurlijk hebben die allemaal een ander effekt.
Ritsuka
9 jaar geleden
je kunt ook prima afvallen zonder die shakes, nog goedkoper ook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beter volle (vette) zuivel zonder troep erin.
http://energiekevrouwenacademie.nl/insuline-het-hormoon-dat-je-vet-stevig-vasthoudt/

Antwoorden (1)

Magere yoghurt en magere melk zijn over het algemeen vergelijkbaar qua calorieën. De yoghurt zal wellicht per 100 gram 2 calorieën o.i.d. meer hebben.
Elke dag met yoghurt kan prima als jij dat lekkerder vindt.

Als je dit echt als maaltijdvervanger wilt gaan gebruiken dan is het inderdaad goed om daar meer doorheen te doen. De dingen die je noemt zijn natuurlijk hele goede opties.
Als je alleen de shakes neemt in de ochtend en de middag, zonder toevoegingen, dan krijg je te weinig voedingsstoffen binnen.
Vezels zijn bijvoorbeeld erg belangrijk naast de vitaminen en mineralen.

Verdiep je eens in wat je allemaal nodig hebt op een dag. Zorg dat je alle bouwstoffen binnen krijgt. En daarnaast uiteraard sporten als je echt wilt afvallen.
Kijk ook eens naar de optie groene smoothies. Deze zijn ook erg gezond en met weinig calorieën. Krijg je weer hele andere dingen binnen. Zou goed zijn om naast de shake te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super bedankt voor voor je reactie! Zal me er eens in gaan verdiepen.