Hoe krijg ik thuis rode wijn op een goede drinktemperatuur?

Als ik een fles wijn bij de slijter pak, voelt deze al veel 'warmer' aan dan thuis. Rode wijn (in fles) in de woonkamer bewaard, is dus altijd nog 'te koud'. Een ook het wijnglas is vermoedelijk kouder dan de wijnglazen in een (goed) restaurant.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
1.6K
bamibal
9 jaar geleden
De ideale serveertemperatuur van rode wijn ligt meestal tussen de 16 en 18 graden. Woonkamers zijn meestal warmer, dus eigenlijk wordt de meeste rode wijn te warm geserveerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies ! Rode wijn mag best zo 18 graden zijn . De beaujolais beter nog wat kouder .

Antwoorden (2)

Nee bij de huidige kamertemperatuur van 20 graden is de temp te hoog. Kamertemperatuur is ongeveer 18 graden, stamt nog uit de tijd dat er geen centrale verwarming was, en het dus kouder was in huis.

Toegevoegd na 44 seconden:
Dus eigenlijk zou je hem op de slaapkamer of in de hal moeten bewaren
9 jaar geleden
Op tijd openen of in een karaf schenken van te voren. Kan hij ook even ademen!