Maakt rode wijn je sneller moe dan witte wijn?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb in een wetenschappelijk magazine dat het je moe maakt door de melatonine erin maar ik vraag me af of dit bij beide wijnen zo is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
5.1K

Antwoorden (5)

Nee, daar wordt je niet moe van, ik wordt juist klaarwakker als ik iets te veel drink.
Of ik ga naar bed en wordt midden in de nacht wakker en dan kan ik er beter uit gaan want slapen wordt dan niks meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet..
Misschien zitten er in rode wijn stoffen waar je vatbaarder (meer vatbaar?) voor bent dan in witte wijn, waardoor je er sneller moe van wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor iedereen is het drinken van wijn een persoonlijke ervaring, de een kan er beter tegen dan de ander. Het effect van wijn zal dus bij veel mensen verschillen, de een wordt er vrolijk van de ander wordt er slaperig van en sommige mensen worden er moe van. Het verschilt van mens tot mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink zowel rode als witte wijn.
Had gisteren twee verjaardagen, bij de eerste kreeg ik 1 glas rode wijn, ik had een lege maag en voelde hem binnen komen!
Ik dacht nog, zo nog twee en ik denk dat het tweede kerstdag is!
Bij de volgende verjaardag ging ik over op witte wijn, daar voelde ik na 3 gazen nog niets van, werd er niet moe van, niet slaperig.
Er is dus degelijk wel een verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hetzelfde. Wanneer ik rode wijn drink dan word ik daar behoorlijk moe van. Drie glazen en je kunt mij rustig naar bed brengen. Wanneer ik na een avondje tafelen een hele fles heb opgedronken dan voel ik mij de volgende dag of ik 8 flessen heb gedronken.
Daar heb ik met witte wijn en rose geen enkel probleem mee. Ik kan gerust 2 flessen drinken en ik voel helemaal niets de volgende dag.
Dus in mijn geval is het antwoord ja.