wat is gezonder: een kopje thee van een theezakje of een kopje thee van losse thee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
5.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
Gezonder voor wat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thee is niet gezond of ongezond
Gewoon water met een smaakje,verder niks.

Het beste antwoord

Dat ligt eraan. Zwarte thee is zwarte thee. Daar zit geen verschil in. Maar als je kijkt naar thee met een smaakje, dan zul je zien dat er bij losse thee minder bijzondere toevoegingen in zitten. Van thee in zakjes is bekend dat ze soms al suiker in het zakje erbij doen, om een lekkere smaak te creeeren, waarbij ze bij losse thee meer gebruik maken van 'echte' ingredienten (zoals stukjes sinaasappelschil bij sinaasappelthee).
Een leuke aflevering van de Keuringsdienst van Waarde, over dit onderwerp, vind je in de bron.
Voor mij een eye-opener om losse thee te gebruiken, en soms zelfs zelf te experimenteren met samenstellingen. Zo gebruik ik verse gember in gemberthee, en persoonlijk vind ik deze vele malen lekkerder als de gemberthee van de biologische winkel (die pretenderen dat er ook niks geks in zit)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar zit geen enkel verschil tussen. Gewone thee is gewone thee, of die nou los is of in een zakje zit. Daar is niets specifiek gezonds aan te noemen. Het is water met een lekkere smaak, verder niet.
Amadea
9 jaar geleden
Nee, ze smaken niet hetzelfde door het gebrek aan water circulatie binnen de theezakjes. Bovendien, omdat de beste theebladeren voor losse thee gebruiken bevatten ze meer essentiële oliën en tannines die de smaak van de thee sterk bepalen.
Maar het is allebei gelijk in "gezondheid".
Dus als je alleen thee dronk van theezakjes, geef losse thee dan eens een kans. Zelfs losse thee van inferieure kwaliteit wordt in het algemeen beter beschouwd dan de hoogste kwaliteit theezakjes.