Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Er is géén verschil. Alleen de schrijfwijze verschilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pilsener bier is een speciaal soort bier dat is ontstaan in de stad Pilsen (Tsjechië). De bieren werden normaliter gebrouwen met een bovengisting en zij probeerden eens te brouwen met ondergisting. Hierdoor ontstond het heldere, lichte sprankelende 'pilsbier'. Het dankt zijn naam dus aan de stad die het zo ontdekte.

De naam is dus Pilsener bier, maar we korten het af en zo is de 'Pilsener' of het 'pilsje' ontstaan. Net als dat we bijv. zeggen ;" doe mij maar een "Heineken", "Amstel" of "Oud Bruin" inplaats van er ook nog 'bier' achter te vermelden.

Er is echter wel verschil als je om een pils of om een bier vraagt. Bier is een drank en pils is een biersoort.

Pilsenerbier en pilsener is dus hetzelfde.
(Lees meer...)
amc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik begrijp dit soort lange antwoorden nooit zo goed. (Ik kom ze vaker tegen.)
Van je hele verhaal is alleen het laatste zinnetje een antwoord op de vraag, terwijl dat verhaal helemaal niets verduidelijkt aan het antwoord. Een korte heldere vraag verdient een kort en helder antwoord.
amc
8 jaar geleden
Aangezien ik vaak een reactie krijg waarin mensen juist bedanken voor het uitgebreide antwoord, geef ik het er gratis bij...Het is toch wel prettig om iets meer te weten 'waarom' iets zo is. je kunt wel van alles beweren maar wie zegt of het zo is? (^-^)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding