Hoe cafeïnevrij is cafeïnevrije koffie?

Mijn oudste zoon is nogal snel zenuwachtig. Hij is nu 13, het is een jongen met ASS. Tijdens de week verblijft hij meestal in een leefgroep, daar heeft hij deze week cafeïnevrije koffie mogen drinken en dat wil hij nu thuis ook. Ik ben er niet echt voor omdat hij een vrij zenuwachtig en drukdoend persoontje is. Ik heb er ook zo'n beetje mijn twijfels over of cafeïnevrije koffie wel volledig cafeïnevrij is. Mijn vraag is dus in hoeverre deze koffie opwekkend is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Antwoorden (1)

Cafeïnevrije koffie is niet geheel cafeïnevrij.
In een kopje cafeïnevrije koffie zit alsnog 2 tot 4 milligram cafeïne.

Dat is echter vele malen minder dan de 85 milligram die normaliter in een gemiddeld kop koffie zit.

Als je cafeïne echt helemaal wilt vermijden, kan je denken aan koffievervangers met cichorei. De smaak is echter niet te vergelijken met echte koffie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Als kind kreeg ik bij mijn oma Bambu-koffie met warme melk. Bambu bestaat nog steeds (te koop in reformwinkels), en ik vind het ook nog altijd lekker.
Ivana
8 jaar geleden
Cichorei is bitter, dat dronken we in de oorlog. Bah!
Cryofiel
8 jaar geleden
Cichorei is toch een soort witlof?
Amadea
8 jaar geleden
Koffie is feitelijk ook bitter, Ivana. En inderdaad, cichorei is gebrande witlof. Witlof is eveneens bitter, maar lekker. En zo zijn er nog veel meer lekkere etens- en drinkwaren die bitter zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In thee zit meer cafeïne dan in caffeïnevrije koffie.