De 'red-cup party' is in America ontstaan. Hier gelden al langere tijd strenge wetten en regels betr. het drinken van alcohol voor minderjarigen. Hier is al een wet sinds 1984, die het verbiedt om iedereen die onder de 21 jaar is, alcohol te kopen en zelfs ouders met kinderen die in een bar iets willen drinken, worden geweigerd in sommige staten!

Het is meestal jeugd die op een party feest en vaak zijn ze minderjarig. Om te verbloemen wat ze dronken, werden de bekers rood gekleurd i. p. v. doorzichtig en zo is deze 'red-cup' ontstaan. Omdat hier het alcoholverbod, zolang je nog geen 18 bent, gangbaar is geworden, zijn ze in Amsterdam inmiddels ook alweer een tijdje heel succesvol geworden!
amc
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gewoon een feest, waarbij uit rode kartonnen bekertjes wordt gedronken. Daar houdt het thema eigenlijk wel een beetje mee op. Heeft bekendheid gekregen voor films als American Pie en Project X.

Toegevoegd na 43 seconden:
Oh, mogen ook rode plastic bekertjes zijn zie ik ;-) Als het maar rood is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor zover ik nog iets van achtergrond kan vinden, heeft de keuze voor ondoorzichtige rode bekers te maken met Amerikaanse studentenfeestjes, waarbij de begeleiders dan niet konden zien wat er precies in het glaasje zat. Inmiddels is de rode beker gewoon een soort symbool geworden voor een (zuip)feest.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
compensatieplus