Theezakje testen.

Toen ik vanavond een beker thee zette, en ik een slokje wou drinken, was het net of ik een slok heel erg zuur in mijn mond nam. Gelukkig heb ik het niet doorgeslikt maar ik heb er wel een branderige mond van overgehouden.
Maar ik zou wel willen weten wat er nou precies in dat theezakje zat, weet iemand waar je dat kan laten testen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Wil je testen op radioactieve stoffen, hormonen of op welke thee is gebruikt? Dat maakt veel verschil. De meeste van deze testen zijn erg kostbaar. Als je alleen wilt weten of er een zuur in de thee zat, zou je dat zelf kunnen doen met behulp van lakmoespapier. Dat kun je makkelijk kopen. Het is populair onder de wiettelers en bierbrouwers. Hieronder drie links naar aanbieders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt de fabrikant aanschrijven en je probleem omschrijven. Mogelijk kunnen zij je de oorzaak vertellen, en anders willen ze wellicht dat theezakje wel onderzoeken.

Het is in hun belang om dat serieus te nemen. Indien er iets mis is met de thee, kunnen ze die beter zo snel mogelijk van de markt halen. Dat kost omzet, maar scheelt ook heel veel schadeclaims en slechte reclame.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht je er last van blijven houden, natuurlijk ook even contact met je huisarts opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opsturen naar de inspectie voor de volksgezondheid off ggd want een fabrikant kan verhullen als er iets echt heel erg niet goed mocht zijn gegaan.Eventueel kan je het nog melde bij de keuringdienst of tegenwoordig; voedsel en waren autoriteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan getest worden in een laboratorium.. Ik kon op internet geen lab vinden dat dat voor consumenten doet, maar je zou een universiteit bij jou in de buurt kunnen contacteren.. misschien willen ze je wel helpen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De GGD bellen en uitleggen.