Wat is het verschil tussen mineraalwater van een A en een B merk ?

kOOLZUURHOUDEND

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
2.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik proef geen verschil, het etiket en de prijs zullen wel de enige verschillen zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij is het verschil tussen de verschillende mineraalwaters alleen maar de bron waar het water vandaan komt.
Dus spa uit belgie en evian uit frankrijk.
Erna55
8 jaar geleden
Afhankelijk van uit welke bron het water komt, zitten er ietwat meer of minder mineralen in.
De verschillen zijn minimaal. Er kan ietswat smaakverschil zijn door de mineralen.
Verder kun je een voorkeur hebben voor meer of minder bubbels.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk de prijs
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goeie vraag ;-) +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
oops de + was blijven hangen... zal er eentje van het C merk geweest zijn ;-)

Het beste antwoord

Dat ligt aan de bron waaruit ze gehaald worden. Is dat dezelfde dan is er geen verschil, is het een andere dan kunnen de gehaltes aan mineralen verschillend zijn. Het grootste verschil tussen een A en een B merk is dat de kostprijs van en B merk meestal lager is omdat ze bijvoorbeeld het kunstje van het A merk afgekeken hebben, dus minder ontwikkelingskosten, en er vaak geen reclame voor gemaakt wordt en dat scheelt ook heel wat kosten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Chemisch gezien kunnen er evenwel ook verschillen zijn: soort en hoeveelheid opgeloste stoffen, hoeveelheid koolzuur,...

Andere antwoorden (1)

Het verschil tussen een A en een B merk zit hem enerzijds in de naamsbekendheid en de daar bijhorende reclame campagnes
en anderzijds in de controle die wordt gedaan vooraleer het product in de handel komt.

Een A en B merk water kan dus perfect van een zelfde soort kwaliteit zijn en in een zelfde fabriek via dezelfde leidingen in de verpakking terecht komen.
In dit geval zit het verschil dan in de kosten voor de controle.
Bij het B merk wordt er dan minder of zelfs geen bijkomende controle gedaan.

Indien een B merk van een ander merk of van een andere fabrikant is dan kan ook de samenstelling van het water, in combinatie met de productie kosten mede bepalend zijn voor de prijs.

Met andere woorden, een B merk kan perfect van eenzelfde hoge kwaliteit zijn als een A merk.
En...
Sommige B merken zijn effectief zelfs kwalitatief hoger dan sommige A merken.

Het is aan de consument zelf om uit te vissen waar die het meest tevreden over is.

Via bijgevoegde link kan je nog eens nalezen wat A en B merken in het algemeen betreft.