Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik eerlijke wijn reviews?

Ik ben voor mijn werk bezig met een nieuwe wijnkaart en wil de huiswijn vervangen, omdat deze kwalitatief slecht is. Ik kan echter nergens eerlijke wijn reviews vinden, alleen reviews en beschrijvingen van de verkopers en die zijn altijd lyrisch.

8 jaar geleden
in: Dranken
982
paulus811
8 jaar geleden
Waarom review je zelf niet, of met collega's? Haal enkele flessen en proberen maar, eerlijker worden de reviews niet. En je kunt ook de wijngids van bijvoorbeeld Nicolaas Klei kopen en zijn adviezen volgen. Dat doe ik vaak en hij zit er maar zelden naast.
paulus811
8 jaar geleden
Aannemende dat je in de horeca werkt vraag ik me wel af hoe je kunt adviseren als een klant een 'wijnvraag' heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je wilt kijken naar wat wijndrinkend Nederland vindt is www.gall.nl een aanrader of Hubrecht Duijker zijn site. Uiteraard Harold Hamersma is ook een aanrader. Maar van zelf proeven leer je het meest. Nodig gewoon diverse leveranciers uit.
Amadea
8 jaar geleden
Goeie tip, paulus811. Ik dacht ook gelijk aan de omfietswijn van Nicolaas Klei.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bijvoorbeeld met de app Vivino. Daar staan eerlijke gebruikers-reviews van heel veel wijnen. Ook leuk is dat de app wijnetiketten kan herkennen.
(Lees meer...)
bamibal
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding