Waarom zijn de lucht belletjes in mijn koffie gekleurd net als zeepsop?

Het is chocochino caramel van Dolce Gusto.
Er zit toch hopelijk geen zeep in. Of olie....?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien dat het een klein beetje is zeep dat achter is gebleven van de vaatwasser/afwas.
Erna55
7 jaar geleden
Wat is er mis met olie ?
Olijfolie, pinda- olie, kokosnoot- olie....

Antwoorden (1)

Nescafé Dolce Gusto Chococino is een warme chocolade drank met het aroma van cacaobonen en met een romige laag melkschuim met caramelsmaak. Er zit helemaal geen koffie in, dus je kunt het beter geen koffie maar chocoladedrank noemen!

Behalve cacaopoeder en suiker zit er als aroma vanilline en kaneel in. En om alle stoffen gemengd te houden dient sojalecithine als emulgator. Dit laatste ingrediënt zal verantwoordelijk zijn voor de zeepbelachtige luchtbelletjes. Sojalecitine is een namelijk een natuurlijke vetstof.
Amadea