Hoeveel liter bier zal er morgen op Bevrijdingsdag gedronken worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Het beste antwoord

Op wikipedia kun je de bezoekersaantallen zien van een hele hoop verschillende bevrijdingsfestivals. Bij elkaar zijn er dit iets minder dan 900.000 mensen. Tel de kleine dorpjes erbij op en ik denk dat je dan ongeveer 1.000.000 bevrijdingsdag-vierders hebt.

Als je ervan uitgaat dat iedereen ongeveer 1 liter drinkt, waarvan 75% bier dan kom je op 750.000 liter bier. Ik denk dat het in ieder geval onder de 1.000.000 blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat hangt er vanaf hoelaat we bevrijd zullen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmmm dat is een hele goeie! ;-)
doe ongeveer 5 glazen over het gemiddelde per persoon, (sommige drinken tenslotte niet, en sommige weer veel)
en laten we zeggen 16 300 000 inwoners Nederland heeft

5*16 300 000=81 500 000 glazen intotaal
in een glas gaat ongeveer 0.3 liter
81 500 000*0.3=24 450 000 liter

Toegevoegd na 19 minuten:
vernieuwde berekening staat hier in een reactie onder :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer dan ik in 1 jaar op kan krijgen en vervolgens een jaar in coma te liggen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien de diverse bevrijdingsfestivals, schat ik tussen de 1 en 2 miljoen liter.