Hoe kun je kroepoek vers houden?

Ik maak vaker nasi en sate voor meerdere dagen, vries een deel in.
De verpakkingen kroepoek vind ik teveel voor 2 dagen en daarna zijn ze niet meer lekker.
Hoe kan ik ze het beste bewaren zodat ik geen taaie kroepoek eet of een deel moet weggooien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
18.4K

Antwoorden (5)

In een plastic silofaan doen, dan blijft hij het langst vers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze het beste luchtdicht bewaren. Zorg dat de verpakking weer goed dicht is door middel dichtrollen en vastzetten met een klem bijvoorbeeld. En bewaar het op een donkere koele plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet voorkomen dat er vocht bij kan komen, door het te verpakken in een goed afgesloten zak of doos.

Tijdens het bakken verliest kroepoek veel vocht. Maar het zetmeel in de kroepoek wil dat vochtgehalte van nature weer aanvullen. Daarom plakt gebakken kroepoek aan je
tong als je het eet. Daarom ook moet je het altijd bewaren in een goed afgesloten zak of trommel, want als het de kans krijgt, zuigt het vocht uit de lucht op als een spons. Dan worden de wandjes slap en de kroepoek taai.
13 jaar geleden
EIEIEIEIEIEGENLIJK moet je het altijd vers eten en het niet bewaren. Alle bewaartips zijn toch lapmiddeltjes: kroepoek is vers het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad luchtdicht verpakken. Het handigst vind ik die druk- en sluitzakjes, met 'n soort ritssluiting, dan hoef je niet moeilijk te doen met sluitclips of elastiekjes, en ze zijn ook echt luchtdicht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien een domme vraag, maar als je het zo vaak eet, waarom bak je ze dan niet zelf? In de toko koop je ongebakken kroepoek, je gooit ze even in de olie en in een mum van tijd heb je overheerlijke kroepoek (en vast geen restjes!).