Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat gebeurt er als je vlees gaat koken?

Ik vraag me af of dit kan en dan ook nog lekker is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het gaat wel, maar het duurt langer, omdat je in olie een hogere temperatuur kan berijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een snelkookpan. In een wip klaar.

Andere antwoorden (4)

dan word het ook gaar je kunt het alleen niet goed kruiden
als je echt mager moet eten voor een dieet word nog wel eens een tartaartje in water gekook
dit dan wel erg droog en ook niet echt lekker
soepvlees daar in tegen kook je ook
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het lekker wordt, hangt af van wat je klaarmaakt. Er zijn veel vleessoorten die gekookt worden. Sommige worstsoorten worden gekookt. Ook ossentong wordt gekookt.
Als je bouillon trekt, kook je het vlees juist met de bedoeling om de smaak vanuit het vlees in het water te krijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sudderlapjes (draadjesvlees) kun je trouwens ook prima in een snelkookpan gaarkoken. Het kookvocht dat je overhoudt is de basis voor een heerlijke jus!
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat, en het gebeurt ook in soepen, stoofschotels (dan vaak nadat het eerst wordt aangebraden) en bij sommige stamppotten.

Het zijn wel bepaalde soorten vlees die hier het meest geschikt voor zijn. Een gekookte biefstuk wordt bijvoorbeeld niet lekker. Maar een sucadelapje, soepballetje of klapstuk is prima te koken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vooral vroeger, in het kader van afvallen, vaak gekookt vlees gegeten en ik vond het toen best lekker. Niet allle soorten vlees lenen zich ervoor. Ik eet tegenwoordig vaak gekookte kalkoen verwerkt in een groentesoep (weekend). Je moet je er alleen even op instellen. het is te vergelijken met koffie met of zonder suiker en/of melk of met diet coke tegen over gewone coke

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar mijn weekend kalkoen smaakt heerlijk: 12 uur getrokken en daarna prei, wortelen, selderij,..... Heerlijk. Vanavond gaat de pan weer op het 'vuur'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lekkere doorgetrokken kalkoensoep (met karkas, niet alleen de filet neem ik aan) klinkt een stuk lekkerder dan 'gekookt vlees'.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding