Hoe kan ik de restjes kalkoen weer opwarmen in de oven? hoeveel graden moet hij en hoe lang

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
24.8K

Het beste antwoord

Wat zijn 'restjes'..

Ik zet zelf vlees in de warme oven, graadje of 80. En dan 20-30 minuten onder een alu folietje. Maar vaker snij ik het vlees in plakjes of stukjes en bak het in de koekepan even op. Lekker knisperig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de kalkoen in de oven zetten in een schaal met een laagje water.
Op ongeveer 200 graden en dan een half uurtje.
Door het water blijft het vlees lekker mals.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een lekkere sinaasappelsaus maken met een scheutje cognac of cointreau.

Je maakt een roux met margarine en maizena Express(bindmiddel voor bruine sausen).
Je smelt boter of margarine en voeg daar je bindmiddel aantoe.
Je perst één sinaasappel uit en voeg toe,kruiden met peper en zout,een scheutje cognac of cointreau toevoegen.
Als de saus goed gebonden is de restjes Kalkoen samen met de saus opwarmen.
Heerlijk!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het voordeel van Maizena Express is dat je dit rechtstreeks in je saus kunt gieten indien je saus niet
gebonden genoeg is zonder dat het klonters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat wat boter smelten in een koekenpan en bak hierin gesnipperde ui en champignons bruin.
Snijd het kalkoenvlees in blokjes en doe het erbij. Even meebakken. Afblussen met wat kalfsfond of bouillon en verse room erbij of creme fraiche. Even meewarmen en dan verse peterselie erover. Je kunt ook een zakje champignonroomsaus erbij doen als je dat toevallig in huis hebt. Heerlijk over pasta of rijst.

Maak er een pastasalade van door bijv. tagliatelle te koken en de laatste 5 min. schuin gesneden stukjes sperzieboon mee te koken. Af gieten, overspoelen met koud water en uit laten lekken.
Paprika in stukjes snijden en peterselie hakken.
Een dressing roeren van 4 el. olijfolie, 3 el. balasamicoazijn, zeezout, vers gem. peper en een handvol gesneden basilicum. Wat gemengde sla of stukjes rucola mengen met alles incl. het fijngesneden kalkoenvlees mengen en geroosterde pijnboompitjes erover strooien.

Je kunt het ook door een kerriesaus roeren en lekker met rijst eten.

Maak er soep van.
Doe het vlees met bouillon, tomaat uit blik, knoflook en 1 el. limoensap in een pan op matig vuur. Kruid met iets cayennepeper, komijn, zout en peper. Breng aan de kook, zet het vuur lager en kook 15 min. zacht door. Roer er 1 avocado in blokjes door en wat vers geh. koriander. Nog 15 min. garen en in kommen bestrooien met geraspte kaas. Heerlijk pittig soepje!

Persoonlijk zou ik het niet in de oven opwarmen, het wordt er erg droog en taai van. Als je het toch wilt doen, dek het dan af met alufolie. Ik zou het dan op 180 graden 15 min. opwarmen.
amc
13 jaar geleden
Wist je dat kalkoen ook heel lekker is in een salade,...maar je kan het opwarmen op+/- 100 gr. zo'n 15/20 min.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker 10 minuten/kwartiertje onder de hete grill.