Wie weet er een makkelijk, snel en lekker recept voor een maaltijdvissoep?

Het moet een maaltijdsoep zijn, lekker gevuld, maar wel snel te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Snelle vissoep
Ingrediënten:
1 pak zeevruchten (verschillende schaaldieren e.d., te koop in de supermarkt)
Visbouillonblokjes voor 1 liter
1 ui, fijn gesnipperd
1 of 2 teentjes knoflook (hoeft niet, hoor!)
Boter of olie
(Evt.) 1 potje of 150 g gekookte mosselen
1 rode paprika, kleine reepjes (Kan uit een potje op sap)
1 blik tomaten of gedroogde tomaten maar dan even laten weken in heet water
Italiaanse kruiden
150 g snelkookrijst
citroensap
peterselie
rode wijn/ witte wijn (niet noodzakelijk)
Stokbrood (b.v. Panotta wit om zelf af te bakken)
Margarine,
Zakje kruidenboterkruiden van Duyvis, Knoflook-Ail.

Voorbereiding:
Ui fijn snijden, knoflook pellen en de pers vast klaarleggen.
Visbouillonblokjes oplossen in een kopje in heet water, 1 liter water aan de kook brengen.
Tomaten laten uitlekken, (Evt.) Mosselen laten uitlekken.
Paprika (evt. drogen) en in reepjes snijden.
Rijst afwegen (150 gram)
Citroen open snijden
Peterselie (wassen?) fijn snijden
Oven aan zetten om stokbrood heet af te bakken in 10 min.
Margarine uit de koelkast halen.

Bereidingswijze:
1. Fruit de ui in wat boter op een zacht vuurtje. Knijp als de uien lekker glazig zijn de knoflook erover uit. Op een hoger vuur de bevroren zeevruchten erbij doen. (De vruchten kunnen evt. in de magnetron ontdooit worden.)
2. (Evt.) Bak de mossels even mee.
3. Doe de paprika met de tomaten en de Italiaanse kruiden, bij de vis.
4. Roer er 1 liter visbouillon bij en breng aan de kook, dan rijst erbij en 10 minuten op laag vuur koken. Je kan misschien beter de rijst in een klein pannetje doen en hete visbouillon erbij en 10 min. laten koken, dan bij de soep doen.
5. Op smaak brengen met rode wijn en citroensap en garneren met peterselie.
6. Stokbrood is intussen heet afgebakken en afgekoeld. Lekker met kruidenboter.
7. Roer 1 of 2 eetlepels margarine tot een crème roeren met een vork in een klein schaaltje. Doe daar Knoflook-Ail kruidenboterkruiden van Duyvis bij. Bv. de helft van het zakje. Roer nog even goed door en smullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmmmmmmm, klinkt goed, +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt heerlijk,+je,heb het recept opgeslagen!

Andere antwoorden (5)

Vissticks en bouillon en een blender? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vis-tomatensoep;

Snipper 2 rode uien en fruit ze aan met 2-3 teentjes geperste knoflook in hete olijfolie.
Doe er 1 blikje tomatenpuree, 2 blikje tomatenblokjes met het sap, 2 takjes tijm, en een laurierblaadje bij.
Laat alles 5 min. zachtjes koken.
Maak 1 ltr. visbouillon van een tablet, roer dit bij de soep en laat nog 20 min. zacht koken.
Doe er de laatste 10min. visfilet naar je eigen smaak bij, ca. 1 pond, en laat het meeverwarmen.
Peper en zout naar smaak en op het laatst, kort voor het serveren, vers gehakte peterselie erover strooien.
Lekker met olie besmeerde, gebakken stokbroodsneetjes uit de oven of in olie gebakken in de pan.
Uiteraard kan gewoon knapperig stokbrood/foccacia ook.
amc
13 jaar geleden
Snelle vissoep.
Maaltijdsoep voor 4 personen:

1 ui, gesnipperd
2 el olijfolie
1 blikje tomatenblokjes op sap
2 tabletten visbouillon
400 g diepvries koolvis
200 g grote gepelde biologische garnalen (diepvries)
4 el zoete chilisaus
zout en peper
100 g tauge
1 el fijngesneden verse koriander
kroepoek

Verhit de olijfolie in een soeppan en fruit de ui hierin een paar minuten. Voeg het blikje tomatenblokjes toe met het sap, een ½ liter water en de visbouillonblokjes. Breng de soep aan de kook. Snijd ondertussen de bevroren vis in blokjes. Schep de koolvis en de garnalen in de bouillon en laat de vis en garnalen in 5 minuten gaar worden. Roer de chilisaus door de soep en breng het geheel op smaak met zout en peper. Verdeel de tauge over de soepkommen en schep de soep erop. Bestrooi met koriander.

Bereiden: 15 minuten

Lekker met kroepoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ingredienten :
prei
selder
ajuin
look
tijm
laurier
bloem
tomatenpuree
visfumet (visfond met water)
vis : naar keuze kabeljauw, lotte, pagasius, zolang het maar stevige vis is)

bereiding :
stoof de groenten aan, strooi er de bloem over en voeg de tomatenpuree toe
overgiet met de visfumet en kruid met tijm, laurier, en peper en zout natuurlijk (niet te veel zout!)
overgiet met de visfumet
laat een uurtje pruttelen
je kan er witte wijn aan toevoegen, en de echte liefhebber maakt zijn vissoep met pastis!
een paar minuten voor het serveren pocheer je de stukken vis erin en klaar is kees!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er wat meer tijd voor neemt, kun je natuurlijk wel heel lekkere soepjes maken....

Een snelle en toch lekkere soep is deze van AH. Omdat de groente al voorgesneden is, bespaar je veel tijd.

4 bruine pistoletjes (afbakbroodjes)
3 eetlepels olijfolie
1 zak ratatouille-groentemix (400 g)
2 blikken tomatenblokjes (à 400 g)
2 visbouillonblokjes
1 schaaltje kabeljauwfilet graatvrij (ca. 200 g)
1 bakje fruits de mer (zeevruchten, 150 g)
1 potje tapenade van gedroogde tomaatjes (140 g)

Oven voorverwarmen op 200 °C of gasovenstand 4.
Broodjes afbakken volgens gebruiksaanwijzing.
In braadpan olie verhitten.
Groentemix ca. 3 minuten roerbakken.
Tomaatblokjes, bouillonblokjes en ½ l water toevoegen en aan de kook brengen.
Intussen kabeljauw in stukjes snijden.
Kabeljauw en fruits de mer toevoegen en ca. 3 minuten zachtjes meekoken.
Soep op smaak brengen met zout en peper.
Soep serveren met warme broodjes en tapenade.
Bronnen: