Hoe maak ik gebakken aardappelen?

Wil morgen graag gebakken aardappelen maken maar weet niet hoe het moet ( woon net op mezelf!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Het beste antwoord

kijk op de volgende link om lekker aardappeltjes te bakken..

http://www.studentenkeuken.nl/recept.php?receptid=187&catid=8
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je:)

Andere antwoorden (8)

Eerst aardappelen koken (vaste), die laten afkoelen, dan in stukjes snijden, dan in een koekenpan bakken, dat is het lekkerst ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem redelijk vastkokende aardappelen. Kook deze tot ze gaar zijn (zo'n 15 minuten). Laat ze daarna afkoelen. Snij de afgekoelde aardappelen in het gewenste formaat. Ik doe altijd kleine stukjes, omdat dat lekker makkelijk is bij het bakken en ook wel prettig eet.

Doe wat boter of olie (roomboter is het lekkerst, maar bijv. olijfolie een stuk gezonder en ook lekker) in een koekepan (liefst met anti-aanbaklaag). Wacht tot de boter/olie heet is (bij boter tot 'ie bruin wordt, bij olie kun je dat checken door een druppel water erin te doen en te kijken of 't spettert).

Aardappel in de pan en bakken tot 'ie de gewenste kleur heeft. Regelmatig omscheppen, zodat alles gelijkmatig bruin wordt. Ondertussen kruiden naar smaak toevoegen. Ik vind de combinatie peper/zout/knoflookpoeder erg lekker, maar je kunt er bijvoorbeeld ook paprikapoeder op doen. Als je het simpel wilt houden, doe je er patatkruiden op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Och, ik doe 't altijd tijdens 't bakken, steeds een beetje toevoegen. De boel wordt niet zwart of bitter, maar gewoon erg lekker (althans dat zeggen mijn eters :P). Dus ik hou 't maar lekker zo :)
1. Aardappels schillen
2. In plakjes van ca. een halve cm. snijden
3 (Braad)boter of (olijf)olie in de pan
4. Heet laten worden
5. Schijfjes rauw in de pan
6. Goed laten bakken, af en toe omdraaien
7. Na ca. 10 min. paprikapoeder over de schijfjes strooien.
8. Als ze bruin genoeg zijn (niet laten verbanden!) op de
borden doen
9. Lukt altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een oven hebt. Aardappelen wassen en in partjes snijden.
Doe ze in een kom en besprenkel ze met olijfolie peper zout en eventueel groene kruiden( ligt aan je smaak)
Op een bakplaat met bakpapier leggen.
In voorverwarmde oven (200-250 graden) 30 minuutjes
Na 20 min even omdraaien.
Eetsmakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pakje aardappeltjes kopen en de instructies gwn volgen :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik vast kokende aardappelen (nicola) die schil ik en snijd ze in plakjes. Dan kook ik ze en daarna bakken in olijfolie. Je kunt ook nog spekjes en ui mee bakken of eerst appart en daarna toevoegen. succes er mee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een zak aardappel padjes, wat paprikapoeder, oregano, aromat en grof zeezout en bakken in een beetje olijfolie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak aardappelen en bak ze , wat een vraag