Hoelang moet mijn kapsel / beschuitdeeg in mijn combi oven/magnetron?

Als ik een taartvorm van 20cm doorsnede heb
En mijn heteluchtoven geeft bij een voorverwarmde oven bij 160 graden op een oven thermometer 170 graden aan

Wie kan mij helpen aan HET antwoord, want heb nu al 6 x het verpest :-(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (3)

Als het vorige keer aangebrad is doe je het nu korter en als het vorige keer niet doorbakken was doe je het nu langer. en gewoon vaak kijken.

Toegevoegd na 17 seconden:
Aangebrand*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon wachten en kijken ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel ovens zijn warmer of kouder in werkelijkheid. Je kunt je dus het best aan de temperatuur houden die je thermometer aangeeft. Als 160 graden in werkelijkheid dus 170 graden is, dan moet de oven dus bij 150 graden 160 graden aangeven op de thermometer. Heb je 160 nodig voor je gebak, moet je dus jouw oven op 150 zetten.
amc