mag ik een beslag voor chocoladecakejes al vast een paar uren van te voren maken (in de ijskast bewaren) en pas later in de oven doen?

De cakejes vormen een onderdeel van een nagerecht en wil niet tijdens het diner uren in de keuken staan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Ja hoor, beslag voor cake kun je zeker gemakkelijk een dag vantevoren al maken. Een paar uur is zeker geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor dat kan. Je kunt het zelfs alvast in de vormpjes doen. Dek ze wel af met folie, dan droogt de bovenkant van het deeg niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ze alleen niet in de ijskast bewaren? Maar even in de koelkast?;-) tenminste als het maar voor een paar uur is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, ik heb het zelfs wel eens in de diepvries bewaard, en na het ontdooien (enkele weken later!) was het nog steeds prima te gebruiken!