lekker recept met rijst heb rijst (duh xD) roerbak groente kipfilet en verschillede kruiden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit een bevel of een vraag?

Antwoorden (2)

De roerbakgroente: bak eerst een gesnipperde ui, totdat hij bruin ziet. Dan doe je er twee teentjes knoflook bij en een tomaat in blokjes. Dat roerbak je nog een half minuutje en dan roerbak je je groente erdoorheen. Je doet er geen zout doorheen maar een maggieblokje. Dat is veel lekkerder. Even proeven of 1 maggieblokje voldoende is anders doe je er nog een halve of een hele bij.
Tip: belangrijk dat de uitjes echt bruin zijn gebakken dat maakt de smaak lekkerder.

De kip: Marineer kleine stukjes kipfilet in een maggie blokje, beetje sambal, ketjap, beetje suiker en een beetje kerriepoeder.

Bak eerste een gesnipperde uit met 2 teentjes knoflook. Deze hoeven niet helemaal bruin, daarna bak je weer een tomaat in blokjes erbij.
Dan doe je hier de kipfilet bij en bak je dit zo een 2 minuutjes. Niet te lang want anders wordt de kipfilet droog.
Even proeven of je er nog een beetje zout bij moet doen.

Makkelijk en erg lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat jij wilt vindt je op de website:
Surinaamsekeuken.web-log.nl
Je blijft koken en proeven,heerlijk eet smakelijk!