Waar kun je GOEDKOOP vlees halen?

wij willen gaan BBQen en ik organiseer het. ik ben 16 en heb niet teveel te besteden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
12.7K

Antwoorden (13)

Bij de Lidl of de Aldi, je moet natuurlijk niet bij de slager gaan kijken want daar betaal je de hoofdprijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mjah, maar ik was laatst bij de Pennymarkt in Duitsland, en daar kon je al spareribs krijgen voor 5,99 p kilo.dus ik dacht is dat misschien ook in nederland mogelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Lidl en Aldi zijn oorspronkelijk Duitse bedrijven dus daar krijg je kwaliteit voor een lage prijs. Hebben ze ook speciale BBQ pakketten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Conny: benzinekosten zijn meer dan het geld dat je misschien uitspaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik de dichtsbijzijnde Aldi vergelijk met de dichtsbijzijnde C1000, dan is de C1000 goedkoper. Ik kom er regelmatig, maar ik haal bijna nooit vlees bij de Aldi, omdat het bijna altijd duurder is.
Huismerk frikandellen, hamburgers, pikanto's, mexicano's e.d. halen. Ik weet dat de Coop bij ons daarin vrij goedkoop is, maar de C1000 is ook daarin niet al te duur. Wat ook lekker is: Koop kippenvlees (stukjes) en zet die een nacht te weken in Ketjap en rijg ze daarna op een stokje.

Wat ook een lekker/leuk idee is: champignons doormidden snijden en op de barbeque... Heerlijk! (vind ik)

Toegevoegd na 2 minuten:
Of bij de Sligro of Hanos... Maar daar is een pasje voor nodig (volgensmij)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van die zogenaamde kiloslagers. Daar is het vlees goedkoop maar hoe de kwaliteit is kan ik je niet zeggen. Ik heb ook weleens gehoord dat het vlees dan van zgn. noodslachtingen kan zijn, dus van een dier dat bijvoorbeeld ziek was en daardoor geslacht moest worden.
Let verder op de aanbiedingen bij de diverse supermarkten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou bij Bas v/d Heijden gaan kijken, veel voordeel en divers. veel plezier met de BBQ!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op aanbiedingen, en probeer voordeel verpakkingen te nemen.
Verpakking met 1 kilo kipfilet ( ongeveer 6 stuks) is goedkopen dan een verpakking met 2 kipfilets.

Toegevoegd na 45 seconden:
IPV dat je kant en klare hamburgers koopt, neem je gewoon 1 kilo gehakt en maak je eigen hamburgers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gehakt is duurder dan eigenmerk hamburgers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de kiloprijs van een verpakking met 6 stuks kipfilet is even hoog als die van een verpakking met 2. Bij de C1000 en Nettorama in elk geval wel.
Wat je ook kan doen is gewoon vlees kopen met een houdbaarheidsdatum van een dag of dezelfde datum, die zijn meestal afgeprijsd en ze zijn best, mits goed bewaard in de diepvries of koelkast, een paar dagen houdbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom houd je het niet vegetarisch?
Je kunt heerlijk barbeknoeien met maiskolfen, spiesjes met paprika, ui, tomaat, ed. Je kunt pakketjes in folie maken met allerlei gesneden groente met strooikaas erover. Je kunt aardappels poffen met crme fraiche.

Wanneer je op zoek gaat naar goedkoop vlees, ga je op zoek naar vlees van dieren die een vreselijk leven hebben gehad. Dieren die geen kans hebben gehad om dier te zijn. En zolang mensen daar niet bij stilstaan en alleen om hun portemonnee denken, zullen dieren blijven lijden.

Op onderstaande site vind je nog meer lekkere vegetarische bbq ideeen.
Eet lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus. Ik heb niets tegen vleeseters, maar als mensen vinden dat het allemaal maar zo goedkoop mogelijk moet zonder erbij na te denken dat de besparing uit dierenwelzijn wordt gehaald, lopen de rillingen over mijn rug. Eet dan geen vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 't er wel mee eens, maar eigenlijk hoort dat deel in een reactie thuis en niet in een antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het met Widar eens. Dit is geen antwoord op de vraag maar een mening. Overigens naar mijn idee een waardevolle mening. Goedkoop vlees en goed vlees zijn een combinatie wat niet goed bij elkaar past.
De dieren van de biologisch-dynamische boerderij hebben in ieder geval wèl een dierwaardig bestaan gehad, en gezond gegeten. Ja, dat vlees is iets duurder, maar is zonder groeihormonen, antibiotica en dergelijke. Goedkoop is duurkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg maar gerust een stuk duurder, ipv iets duurder. Voor iemand met een krappe beurs is biologisch vlees gewoon niet betaalbaar. Ik ben 't met ishotya eens, dat het heel breed, over de gehele voedingsindustrie moet worden aangepakt. Als we echt beter vlees willen, dan zullen we moeten zorgen dat al het vlees beter is, want zolang er ook slecht vlees is, zal dat altijd goedkoper zijn en zal een groot deel van de bevolking daar simpelweg op aangewezen zijn. Wil je het dus echt oplossen, dan moet ervoor worden gezorgd dat er slechts nog biologisch vlees is EN dat het betaalbaar is. Hetzelfde geldt voor alle andere voeding. @Conan: Goed vlees KAN wel goedkoop zijn, maar dat is slechts voor weinigen weggelegd. Je moet de koe/het varken/de kip dan haast zelf houden. Misschien toch maar weer stadsweiden invoeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar: biologisch vlees niet betaalbaar? Kwestie van prioriteiten stellen. Liever 4 keer in de week een stuk kwaliteit op mijn bord, dan 7 keer in de week rommel naar binnen moeten proppen. Ik vind het prijsverschil betreffende rundvlees wel meevallen. Wel vind ik biologische kip erg duur.
Varkensvlees weet ik niet; dat koop ik zelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mens moet eten Conan en de mens eet (ook) vlees. Afzien van vlees (en willekeurig welk dierlijk product dan ook) heb ik een jaar geprobeerd, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dat ook niet de juiste oplossing is. Ik vind 't ook bij rundvlees niet meevallen hoor. Nou is mijn blik beperkt tot de dichtsbijzijnde C1000, maar daar is het bijna 2x zo duur. Het assortiment is trouwens ook nogal beperkt. Ik kan toch niet elke dag biologische biefstuk of entrecote gaan eten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar: Je blik is inderdaad beperkt, indien je de supermarkt zou sponsoren door daar biologisch vlees te kopen. Koop het gewoon bij de boerderijwinkel van een biologisch-dynamische boer. Daar betaal je een eerlijke prijs. En ja, een mens moet eten, maar wie verplicht je om elke dag vlees te eten? Niemand toch?
Ben overigens wel benieuwd hoe je tot de conclusie bent gekomen dat afzien van vlees eten niet de juiste oplossing is? Ik zou vlees ook niet willen missen. Eet het vaak, maar echt niet elke dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlees bevat voedingsstoffen die in ander voedsel niet of veel minder aanwezig zijn, of minder makkelijk eruit wordt opgenomen. Maar volgens mij weet jij dat ook wel, of niet? In ieder geval, dat is reden een. Reden twee is dat ik er, in m'n eentje, de bioindustrie niet mee ophef. Zoals ishotya hierboven al zei, is er een andere aanpak nodig. Reden drie is dat het niet altijd eenvoudig is om te koken voor 3 vleeseters en 1 veganist. Nou wil ik best wat minder vlees eten. Eerst was m'n gezin hier tegen geweest, maar ik geloof dat ik die nu wel mee krijg. Elke dag hoeft van mij niet nee, is ook niet nodig met de tegenwoordige porties. Vroeger thuis aten we elke dag vlees, maar dan ongeveer een halve portie, 3 schnitzels met 6 man bijvoorbeeld. Kun je ergens een overzicht van de goeie boeren vinden? Wil er best eens gaan kijken en zien of ik kan overstappen van de super naar de boer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Widar: Klopt. Gras is bijvoorbeeld heel gezond, alleen wij mensen kunnen het niet verteren. Aardig dat die koeien dat voor ons doen! Door het drinken van de melk en eten van de koe kunnen wij zodoende inderdaad aan voedingsstoffen komen, in goed opneembare vorm. Kijk eens hier: http://www.bewustbiologisch.nl/index.php?p=11&c=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moh, melk levert je weinig op hoor. Da's een van de vele fabeltjes van de voedingsindustrie. Ik heb je link bekeken en heb wat boerderijen/winkels gebookmarkt. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk levert je heel veel op, mits je rauwe melk van de biologisch-dynamische boerderij drinkt. Die witte rommel uit de supermarkt levert je daarentegen niets anders op dan ellende. Succes met je zoektocht naar boerderijwinkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat levert melk je op dan, volgens jou?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind 't overigens wel een beetje vreemd, dat je wel minder vlees gaat eten, om hoe dieren worden behandeld, maar dat over de melkconsumptie niet wordt nagedacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betreft rauwe melk: heel veel goede bacteriën en vitamine A, D, E en K, alsmede een aantal verschillende B vitamines. Ik eet niet minder vlees omdat veel dieren slecht behandeld worden, maar kies er voor om vlees te eten van dieren die wel een goed leven hadden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vitamines zitten ook wel in je overige voedsel. Van de bacteriën betwijfel ik of je die nodig hebt. Andere zoogdieren drinken immers ook alleen melk tijdens de zoogperiode en blijven daarna ook gezond zonder melk. Wat betreft je 2e opmerking: is dat niet hetzelfde? Enne, hoe goed is het leven van een kalf dat alleen geboren moest worden zodat de koe melk kan leveren en daarna dood moest?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een verschil met andere zoogdieren: mensen kunnen nadenken over wat gezond is. Als een kalf groot en sterk wordt van de rauwe melk; waarom zou die melk dan niet gezond voor de mens zijn? En dat biologische kalfjes ook als volwassen koe gezond blijven komt omdat ze gezond biologisch eten. Die gaan niet naar de supermarkt om rotzooi te kopen, zoals de meeste mensen doen. Mensen kunnen wel nadenken, maar velen doen dat niet als het op eten aankomt. Ik koop overigens geen kalfsvlees, maar vlees van volwassen koeien. Waarom denk je dat zoveel mensen ziek worden?
Mensen proberen veels te steriel te leven. Zorg voor goede bacteriën in je lijf zodat je een betere weerstand opbouwt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In melk zit lactose. Een groot deel (ik dacht de meerderheid) van de mensen is lactose-intolerant. Calcium in melk wordt nauwelijks opgenomen, omdat een bepaald eiwit in melk calciumopname tegengaat. Teveel melk leidt zelfs tot botontkalking. Een kalf wordt er groot en sterk van ja. Een volwassen koe heeft geen melk meer nodig en haalt alles wat 'ie nodig heeft uit z'n voedsel. Je koopt misschien geen kalfsvlees, maar zolang je melk drinkt, zorg je er wel voor dat er kalfsvlees in de schappen komt te liggen, ook al eet je het nooit. Dat mensen te steriel leven, ben ik geheel met je eens. Een beetje minder hygiëne zou goed zijn. Bij ons thuis werken we niet zo hygiënisch en ik kan zeggen dat mijn kinderen praktisch nooit ziek zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, heel veel mensen hebben een lactose intolerantie. En wat wil je daarmee zeggen? Dat mensen die dat niet hebben geen melk meer mogen drinken? Dat van die botontkalking klopt ja, maar wel met gepasteuriseerde melk! Dat kalf krijgt ook geen last van botontkalking. Je opmerking over kalfsvlees in de schappen klopt zeker.
Het is niet anders. Het weerhoudt mij er niet van om rauwe melk te drinken. Het is triest dat mensen zo steriel proberen te leven dat ze ziek kunnen worden van een dagje ontspannen in de vrije natuur. De medewerkers van een bepaald fastfoodketen moeten elk half uur hun handen wassen met ontsmettende zeep. Hygiëne is prima, maar we draven daarin veel te ver door... Ik neem aan dat jouw kinderen zich tijdens het spelen gewoon lekker vies mogen maken en daar hun weerstand mee opbouwen. Vandaar dat ze bijna nooit ziek zijn.
Mooi man!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het is niet anders". Dat zegt iedereen die goedkoop vlees bij de super koopt. Waarom ben je daar wel tegen? Ik begrijp het niet. De mijne mogen zich best eens vies maken ja. Afgelopen week weinig anders gedaan dan zwarte kindertjes weer schoon poetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige waar ik tegen ben is dat er vele bedrijven zijn, die niet biologisch werken, en hun vee volgooien met genetisch gemanipuleerd voedsel...
Antibiotica, groeihormonen en dat soort zaken ben ik tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, ik dacht dat dierenleed ook een rol speelde in je keuzes. Het is me nu wel duidelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dieren onnodig worden ingespoten met antibiotica en groeihormonen en genetisch gemanipuleerd voedsel te eten krijgen, vind ik ook dierenleed!
Eveneens dat ze in veel te kleine ruimtes staan is dierenleed. Geef mij maar vlees van koeien die naar believen in de wei hebben mogen rennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ishotya: Gelukkig maak ik nog altijd zelf uit wat mijn besef moet zijn. En met dat besef is echt niets mis mee.
Ik besef heel goed hoeveel oplichterij er in de voedingswereld is. En ja, van light producten wordt je niet slank, en producten met een kies bewust logo zijn niet per definitie gezond. Er is onnoemelijk veel bedrog en supermarkten en leveranciers plakken maar al te graag met groene stickertjes om de prijs op te drijven. Ik omzeil dat probleem en koop mijn vlees bij de biologisch-dynamische boer. Het vlees wat hij verkoopt is eerlijk vlees van eigen vee dat een biologisch leven had.
Een leven wat veel meer lijkt op een leven zoals moeder natuur het ooit bedoeld heeft, in vergelijking met de veevetmestbedrijven waar alleen de eurotekentjes belangrijk zijn. De boer gaat zelf mee naar de biologische slager om er op toe te zien dat zijn vlees biologisch blijft. Hij wil zijn vergunning echt niet op het spel zetten.
Daarna neemt hij het mee terug naar de boerderij en gaat het de vriezer in. Niks geen tussenhandel en tussenpersonen die de boel kunnen belazeren. Bij de biologisch-dynamische boerderij krijg je wel degelijk wat ze zeggen dat je krijgt.
Bij de slagerijen van Arie de Knaller. Ik hoop dat je er een in jouw bereik hebt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arie de Knaller! GAD-VER-DAM-ME!
Je kan ook bij de abattoir kijken daar is het meestal goedkoper dan dat je bij de slager haalt.
Alvast veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak hebben ze bij een turks supermarktje kant en klare spies met b.v. kippevlees. maar ook rundvlees. Of gekruid gehakt aan spiesjes. Alles is al lekker gekruid.

In mijn woonplaats is het niet duur. Misschien is er ook een in jouw woonplaats, die niet duur is en toch lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Lidl schijnt hele goede kwaliteit vlees te hebben voor een lage prijs.

Veel plezier met BBQen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige slagers verkopen in deze tijd BBQ-pakketten
kijk daar eens naar; maar let wel op versheid.
C1000 of ingevroren BBQ-vlees als je uitsluitend voor de prijs wilt gaan.
12 jaar geleden
Als je in de buurt van de grens met Duitsland woont: Ga naar Duitsland; Daar is het vlees veel goedkoper dan in Nederland. (Bier trouwens ook..)