Wie weet of ik ergens bacon van kip kan kopen?Of waar?

Ik heb een allergie voor varkensvlees maar ben gek op bacon.In Amerika bestaat er chickenbacon ,hier in Nederlands ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
6.7K

Het beste antwoord

In Turkse supermarkten vind je bacon gemaakt van kip en kalkoen, voorverpakt. Niet duur en erg lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip +1

Andere antwoorden (4)

Ik zou in jouw geval even langs één (of meerdere) poulier gaan met deze vraag. Waarshijnlijk dat de man/vrouw in kwestie zegt dat het geen enkel probleem is om hier aan te komen. Of heeft de poulier het zelfs in de vitrine liggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in Engeland hebben we turkey bacon, dus misschien verkopen ze dat wel in de Engelse of Ierse winkels.
Je zou ook eens bij een islamitische slager kunnen kijken wat hun hebben. (Zullen ook veel verschillende niet-varkensvlees producten hebben.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Albert Heyn, koelvak vegetarisch, vind je ook nogal eens (niet altijd) Quorn julienne. Dat zijn kleine blokjes Quorn met hamsmaak die door bijvoorbeeld macaroni heen nauwelijks van echte hamblokjes zijn te onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 2019 blijkt het zowaar te koop te zijn bij Albert Heijn: AH Kipbacon, 110 gram (alleen in de winkel te koop).

En een goed alternatief dat bij dezelfde winkel te koop is: Marhaba Kalkoenbacon halal, 80 gram (online te bestellen).
Amadea