Kan je knoflook invriezen?

En dan eventueel ook alvast de teentjes losgemaakt en eventueel gepeld?
Zeg maar 'snijklaar' invriezen.

Of gaat dit ten koste van de smaak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
12.2K

Antwoorden (5)

Dat gaat prima. Het gaat ten koste van de structuur/knapperigheid, maar omdat knoflook toch meestal klein gesneden wordt, merk je dat niet.
In de supermarkt verkopen ze ook kant-en-klaar gehakte knoflook in de vriezer, in een strooibusje.
bamibal
12 jaar geleden
Ik zou het gewoon eens proberen, en dan zien of je de structuur niet kwijtraakt. Bevroren uien zijn volgens mij onbruikbaar daarna, dus dat is mogelijk met knoflook niet anders.
Let wel op dat je het enorm goed verpakt, anders smaakt of ruikt straks alles in je vriezer naar knoflook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Gesnipperde uien kan je prima invriezen. Wel zo koud en snel mogelijk en zo droog mogelijk. Goed loshouden en je kunt er elke keer zoveel uien uitstrooien als je nodig hebt.
Ja dit kan, ik doe het zelf altijd. Een keer in de zoveel tijd neem ik de tijd om een grote zak knoflook te pellen. Die hak ik heel fijn. En dan stop ik kleine porties in een ijsblokje vorm. En als ik het dan nodig heb kan ik een blokje pakken. (ik gebruik veel knoflook haha)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De smaak gaat echt wel achter uit met het invriezen, je kunt ze beter hakken in op olie in de koelkast bewaren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Invriezen altijd minder smaak dan vers,maar het kan wel . als het gaat over een teentje knoflook zou ik zeggen gooi het weg en berg de ongepelde knoflook droog op in