Wat is een lekker lasagne recept zonder kaas en champignons? En met lekker veel vlees / gehakt etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.1K

Het beste antwoord

Uiteraard kan je van elk recept van lasagne de champignons en de kaas weglaten, en dan maak je het precies naar jou smaak.
Maak bijvoorbeeld een rijke pastasaus van zoveel gehakt dat je wilt, of zelfs met stoofvlees (runder-riblappen o.i.d.). Braad eerst het vlees aan, voeg er dan wat ui en knoflook aan toe en bak dit nog even goed door. Doe er dan een flinke scheut rode wijn bij, wat peper en zout en kruiden naar smaak (bijvoorbeeld oregano) en een paprika in stukken, en bak dit ook nog even door. Voeg er dan een *blikje tomatenpuree aan toe en een kop bouillon (van tablet) (*ik hou zelf niet zo van zout, en ik doe er dan 2 grote glazen tomatensap bij ipv de puree en de bouillon), schep alles goed om, doe het vuur dan laag en laat dit een half uur zacht pruttelen (als je riblappen gebruikt, laat het dan zeker een uur langer pruttelen). Als het te droog wordt, kan je wat water toevoegen, een lasagnesaus moet iets nat zijn). Dan is je saus klaar.
Ondertussen kan je de oven alvast voorverwarmen, en als je saus klaar is ga je de laagjes met de lasagnevellen, saus en eventueel schijven tomaat om en om in een schaal leggen. Eventueel een bechamelsausje erover, en dan lekker nog een half uurtje in de hete oven (draai de oven daarna op ongeveer 160 graden). Na dit half uurtje doe je de ovendeur half open, en laat je alles nog 10 minuten staan.

De volgende dag smaakt de lasagne nog lekkerder!

- Je kan ook nog wat dotten pesto eroverheen doen voor het in de oven gaat (zelfgemaakte pesto zonder kaas: staafmixer een bos basilicum met een handje pijnboompitten, 2 eetlepels olijfolie en een teentje knoflook)

- Ook lekker is om er zuinig wat stukjes ansjovis overheen te doen voor het in de oven gaat. Zuinig aan, want het is heel zout en de smaak is snel overheersend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt lekker, ga het eens proberen.

Andere antwoorden (3)

Je kan misschien eens moussaka proberen, veel vlees en veel groentjes(aubergine,courgette,tomaten).

Toegevoegd na 3 minuten:
kijk eens op smulweb.nl,daar staat recept zonder kaas, de champignons kan je gewoon weglaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf al eens Mexicaanse lasagne gemaakt. De lasagnevellen vervang je door wraps / taco's en in plaats van bolognese- neem je salsasaus. Zelf gebruikte ik als groente kant en klare spaghetti en macaroni groente, maar nu weet ik even niet zeker of daar al dan niet champignons inzitten. Beter alternatief in jouw geval is dus losse groente naar smaak kopen. Het gehakt rul bakken, groente erbij en deze even meegaren. De bodem van een ingevette ovenschaal bedekken met 2 wraps (ik heb zelf de kleinste maat gebruikt, dat past precies) en hier wat van het gehaktmengsel en salsasaus over verdelen. Zo verder opbouwen tot de wraps op zijn. Op de bovenste wraps smeer je alleen wat saus, die je afdekt met een laag nachochips. Zelf strooi ik er ook nog geraspte kaas over, maar dat is in jouw geval dus niet van toepassing. Het geheel op 180 graden in ongeveer 20 minuten afbakken. Wil je graag nog wat meer groente, dan kun je nog een pakje tomatenblokjes door het gehaktmengsel roeren.

Toegevoegd na 3 uur:
Oh ja, vergeet niet om tijdens het bakken flink wat cajunkruiden toe te voegen voor de extra Mexicaanse smaak....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laagje saus met gehakt laagje ham wat ananas stukjes en weer het zelfde tot je klaar bent lasagne hawaii