Hoe maak je van een blikje tomatenpuree een lekkere saus?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
21.3K

Het beste antwoord

Zoetzure roerbaksaus;
6 eetl. sherryazijn en 6 eetl. lichtbruine basterdsuiker in een pan doen en langzaam verhitten totdat de suiker opgelost is. Voeg 1 blikje tomatenpuree, 2 eetl. sojasaus,
5 eetl. water en een snufje zout toe. Op laag vuur verwarmen tot alles goed vermengd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Doe eens wat kipkruiden door. Verrassend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe er wat bacilicum,rozemarijn, oregano,paprikapoeder
door of wat italiaansekruiden,of pizzakruiden,en wat bieslook
en wat zout en peper

Toegevoegd na 1 minuut:
bepaal zelf hoeveel en wat door steeds te proeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een echt lekkere tomatensaus;

Fruit 2 grote uien in wat boter. Voeg 2 blikjes tomatenpuree toe , 2 blikjes ansjovis op olie, knoflook, peper, Italiaanse kruiden en evtl. verse tomaten en paprika. wat water erbij en pruttelen maar. Je kunt er evtl nog kappertjes en olijven bij doen.
Ansjovisfilet vinden veel mensen erg zout en dat zijn ze natuurlijk ook. Maar ze smelten helemaal weg en door de tomatenpuree krijgen ze een heel lekkere smaak.
amc