hoe kan ik een super grote chocolade taart maken, dus gewoon puur chocolade en dan hol van binnen??

^^^
dat wil ik graag doen voor sinterklaas, een ong. 1 meter hoge taart/reep/blok chocolade maken, en dan hol van binnen met daarin mn cadeau??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (4)

Koop ontiegelijk veel repen chocola, niet te duur, dat zou zonde zijn van je geld. Maarja, voor een meter hoog.. Smelt wat chocola, leg twee niet gesmolte repen boven op elkaar (dus zo: - - ) met de dunste kanten tegen elkaar, smeer er wat gesmolten chocola tussen en plak het tegen elkaar, dat laten drogen. Dit ontzettend vaak doen, maak bijvoorbeeld zes enorme plakken en vorm daarna daar een balk van, ook weer door gesmolten chocola ertussen te plakken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De goedkoopste chocola die ik ken, is 30 cent van de euroshopper.
Ik bedoel; leg ze beide in de lengte neer (dus, als '-' een reep is, zo: - -) smeer op de kanten die elkaar zouden raken als ze tegen elkaar lagen, gesmolten chocola. Druk ze dan tegen elkaar (--) en da laten drogen. Dan plak je chocoladerepen met chocola aan elkaar. Als je aan die repen weer een reep plakt, heb je er drie naast elkaar. Plak er drie boven en je hebt een balk. Als je er een wilt van een meter hoog, moet je heel veel repen op deze manier lijmen, en daar een groot vlak van maken. Als je dan zes vlakken maakt, kan je deze in kubusvorm plakken (op de breedte van een rechtopstaan vlak chocola smeren, en een onder vlak erop leggen, dan lijm je er op die manier twee aan elkaar. Daar aan vast weer die andere plakken tot een kubusvorm.
Je kunt het uiteraard ook doen op de manieren onder mij! Op mijn manier kun je het echter wel opeten, en op die manieren niet.
Frimu2
12 jaar geleden
Als je het met deze methode voor deze afmeting doet moet je de wanden erg dik maken. En heb je zoveel chocola nodig dat hij niet meer te tillen is. Gebruik je minder chocola is hij te kwetsbaar om hem te verplaatsen. Bovendien is het zogenaamde lijmen met chocola aan nipte temperaturen gebonden. (tempereren) Dit is nog een vak apart
Een grote doos, in de vorm van je gewenste taart, en dan besmeren met gesmolten chocola. Op het laatste moment een spuitbus slagroom (of chocoladeroom!) erover leegspuiten!
Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
De goedkoopste chocola koop je volgens mij bij de Lidl of de Aldi. Werk met niet te grote hoeveelheden tegelijk, tot het je handig af gaat. Een dunne laag chocolade is zó droog. En dan heel voorzichtig met barsjes enzo...

Toegevoegd na 2 minuten:
barstjes natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dat lukt je nooit met deze afmetingen! Maar wat je wél kunt doen, is een doos ín de chocoladedoos stoppen, dan kan je die er wél uithalen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt de doos beplakken met bakpapier, maar de kans dat de taart breekt tijdens het losmaken is zeer groot
Maak iets van papier mache (kippengaas, en dan met stijfsel papier er tegenaan.) Je zal hem met die afmeting wel iets moeten stutten binnen . Daarna insmeren met gesmolten chocola.

Toegevoegd na 4 minuten:
Om wat zuiniger met de chocola de doen, en witte plekken ivm afbrokkelen te voorkomen zou ik hem toch eerst bruin verven
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vind ik nog het beste idee!
Ik denk dat een 'doos' van alleen maar chocolade een erge dure grap wordt, ook met goedkope chocolade.
En het wordt ws toch niet opgegeten, zonde hoor!
Er zijn speciale mallen voor het gieten van chocolade die je vervolgens als een soort bouwpakket in elkaar kunt zetten. je smelt dan chocolade en giet ze er in.
Ik ben een tegenstander voor het gebruik van chocolade als suprise, het smelt weg en het wordt er een kliederboel van en het is ook best prijzig.
Waarom gebruikt je gewoon geen dozen die je op elkaar stapelt, deze zijn hol van binnen en kun je leuk versieren.

Wat eventueel ook kan is gewoon een taart bakken. Ik weet niet hoe groot jouw cadeau is. maar als je een taart bakt dan kun je daar lagen van maken en daar in het midden een gat maken om je cadeau in te doen. is wel erg grappig. En vervolgens de taart versieren.