Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe is het mogelijk dat als ik een kilo verpakking zelfrijzend bakmeel koop [is goedkoper] het niet zo lukt als met zelfrijzend bakmeel van Koopmans ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WEet je zeker dat de kilo verpakking ook van het zelfrijzende soort is en niet gewoon bakmeel???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat lukt er niet? Pannekoeken? Appeltaart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bakmeel is bakmeel.... Er zit geen verschil tussen de merken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zitten echt wel verschillen jn bloem.

De fijnste bloem van het type 45 wordt ook wel ook ' patentbloem' genoemd (in vrijwel overal verkrijgbaar) en is bedoeld voor fijn gebak en cake. Verder komt bloem van het type 45 veel voor (in mixen) voor fijn gebak en cakemeel. Let dus op dat je Patentbloem koopt.

De 'gewone' tarwebloem in de supermarkt is van het type 55. Deze bloem heeft over het algemeen zeer slechte bakeigenschappen en is niet geschikt voor gerezen brood. Gebruik deze bloem voor: sauzen, pap, pannenkoeken, bladerdeeg, pasteideeg, gebak (eventueel met toevoeging van bakpoeder).
Om goede pasta te maken moet de gebruikte bloem (of het meel) veel gluten bevatten. De (kilo) pakken patent- en tarwebloem die supermarkten verkopen bevatten die gluten meestal niet en zijn niet geschikt voor pasta!

Je hebt dus blijkbaar het verkeerde type bloem gekocht, en zit er in het pak van Koopmans type 45.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik koop altijd los meel, tarwe bloem of wat ook ,en meng er zelf kleine zakjes bakpoeder door, afhankelijk van het gewicht meel ik voor het recept nodig heb, is vlg mij het goedkoopste Succes Corinne
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding