Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de bouillon toch nog goed?

Bij het trekken van een fond van een paar kabeljauwkoppen ben ik per ongeluk vergeten van tevoren de kieuwen en de ogen weg te halen.
Wat kan ik nu van deze bouillon nog verwachten?

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik heb het idee dat de fond anders ruikt.
Beetje bitterig.
De kleur is ook wat grijzer dan anders.
Of de smaak ook anders zal zijn is nu nog niet te beoordelen.
Ik heb de fond nooit "kaal" geproefd maar het smaakt denk ik nu nog nergens naar.
De toevoegingen maken uiteindelijk de soep.
Misschien een hoop werk gedaan voor niets!

12 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als jou bouillon gekookt heeft inplaats van getrokken ( 90/95 gr.C) kan hij wat grauwer zijn en een beetje bitterig smaken. Dit heeft weinig te maken met de kieuwen en de ogen die nog aan de kop vastzaten. Dus je kunt gewoon een vissoep maken, gebruik een klein beetje tomatenpuree tegen de event. bittere smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De fond zal kwalitatief niet verschillen van de fond, die je zonder ogen en kieuwen had getrokken lijkt me.
Het is meer het idee dat het slechter of onsmakelijker zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bouillon is goed hoor ! Dat de ogen en kieuwen mee gekookt zijn kan geen kwaad.

Toegevoegd na 1 uur:
Er zijn toch ook restaurants waar je een vis met ogen en al op je bord krijgt ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader maakt ook vaag bouillon met de steel van de tomaat er nog in. Volgens mij zal het niet veel uitmaken. Omdat je bang bent al dat werk voor niks gedaan te hebben, stel je je ook voor dat ie anders ruikt. Zo heb ik ook al veel situaties meegemaakt. Kortom: De soep zal nog steeds (even) lekker zijn!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding