hoe lang moeten drumsticks in de oven?

Ik heb een heteluchtoven en wil graag 4 drumsticks (half kilo) met aardappels en groente in een braadslede bakken.
Recepten zijn ook welkom :-)..
Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
33.9K

Antwoorden (2)

's Zomers doe ik het ook wel eens, klein zakje BBQ-krieltjes, ui in groffe stukken, halve gele paprika, halve rode paprika en dan de drumsticks.
Even overgieten met een beetje olijfolie en dan zo'n 20 minuten in de oven op 180.
Na 20 minuten de boel even goed omroeren, er een flinke scheut chilisaus aan toevoegen en nog zo'n 20 minuten in de oven.

Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marineer de drumsticks in een marinade van;
Sojasaus, honing, knoflook en een beetje sambal badjak.
Laat ze even intrekken en doe ze met marinade in een ovenschotel. Laat ze ca. 20 min. tot 30 min. bij een temperatuur van ca. 160 graden C. bakken.

Ook lekker; de kip marineren in een marinade van 5 spice Chinese kruiden, plakjes knoflook, 1 gesnipperde ui, ketjap asin en honing.

Toegevoegd na 11 minuten:
Met groenten en aardappels;
Bestrooi de drumsticks met zout, peper, paprikapoeder en bak ze even aan in wat olie in de koekenpan tot ze rondom bruin zijn.
Leg de drumsticks in een ovenschaal met blokjes/partjes aardappel, ui en worteltjes. Bedek alles met bouillon zodat de groenten net onder de bouillon zitten.
Dek de ovenschaal af met aluminiumfolie.
Bak alles ca. 1 uur of totdat de kip niet meer roze is van binnen en de groenten/aardappelen gaar.
Je kunt ook variëren met bijv. bietjes, courgette, boontjes enz. ook verse kruiden zoals tijm, rozemarijn en teentjes knoflook kunnen er goed bij.

Toegevoegd na 18 minuten:
Wat altijd lekker is; alleen aardappelpartjes, goed schoongeboend met schil, in partjes snijden, in een kom doen en olijfolie erbij gieten, flink kruiden met rozemarijn en knoflook en met je handen goed husselen, zodat de aardappels met olie besmeerd zijn. In de broodslede leggen rondom de pittig gekruide drumsticks en 30-40 min. bakken, totdat de aardappelen goudbruin en knapperig zijn en de kip gaar.
De aardappelen bestrooien met wat zeezout.
Het allerlekkerst met een frisse salade!
amc