Ik ben op zoek naar het echte Hongaarse recept van Langos. Wie kan mij helpen?

Dit is een soort platte oliebol. Op internet kan ik wel recepten vinden. Maar die zijn niet zo lekker als de echte in Hongarye. Misschien doe ik iets verkeerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in tsjechie eten ze het ook, daar beleg je het dan met knoflook tomatenketchup en geraspte kaas. mmmmmmmm heerlijk het water loopt me in de mond. Ga deze vraag zeker volgen.

Het beste antwoord

Hongaarse Langos.

Langos is een populaire Hongaarse snack. Ze worden in Hongarije vaak in een kraampje verkocht.

Ingrediënten voor 4 personen:

250 gr bloem, 250 gr aardappelen, 1 ei, 50 ml melk, creme fraiche, geraspte kaas, knoflook of knoflookolie, bieslook, 10 gr gist, zout, olie

Hulpmiddelen:

Frituur

Voorbereiding:

Kook de aardappelen en giet ze af. Stamp de aardappelen fijn. Voeg een eetlepel bloem toe, roer dit goed door en laat het geheel afkoelen.

Los de gist op in 50 ml warm water. Warm de melk zachtjes op en voeg deze aan de `gistoplossing` toe.

Meng het ei door de afgekoelde aardappelen.

Voeg vervolgens het meel en de gistoplossing toe aan de aardappelen. Voeg vervolgens nog een scheutje olie toe en kneed alles tot een grote bol.

Doe deze bol in een schaal, dek hem af met een vochtige theedoek en laat het ongeveer vijf kwartier rijzen.

Knip de bieslook fijn en roer dit door de creme fraiche.

Bereidingswijze:

Kneed van de grote bol circa 10 kleine bolletjes. Rol deze elk uit tot ronde plakken met een dikte van ca. 0,75 cm dik. Frituur deze plak totdat deze mooi goudbruin ziet.

Serveertips:

Serveer de langos met de creme fraiche met bieslook, knoflook of knoflookolie en geraspte kaas.

Bron:

Hongaarse kennissen.

Toegevoegd na 49 seconden:
http://www.smulweb.nl/recepten/1390029/Hongaarse-langos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien kan je nog even vermelden, wat je precies niet zo lekker aan je eigen LANGOS vindt ? Want het is voor de Goeie Vragers erg moeilijk om je nu een precies antwoord te geven. Want wat stop je precies in je Langos ? Bij Duitse kennissen (Hongaren met een Duitse achternaam, waardoor zij na de oorlog naar Duitsland werden verjaagd) heb ik wel eens Langos gegeten. Maar ik weet ook dat zij talloze Langos recepten bezitten. Zij stoppen er van alles in. Bijvoorbeeld : aardappel, kaas en zure slagroom. En sommige worden van de buitenkant zelfs met knoflook ingewreven.

Ik stuur je alvast de website (zie bron) mee waarop vele Langos recepten staan.

Wij lezen graag wat je aan je Langos lekkerder wilt maken !