Wat kan je maken met krabvlees, zalm en tonijn uit blik?

Nu de feestdagen naderen beginnen de supermarkten blikken met allerlei soorten vis en zeedieren aan te bieden. Maar ik heb geen flauw idee wat ik daarvan zou kunnen maken. Wie weet er wat leuks?

14 jaar geleden
in: Koken
6.8K

Het beste antwoord

Krabkoekjes heerlijk!!!

Ingrediënten voor 12 personen
400 gram krabvlees (uit blik)
3 beschuiten
6 el mayonaise
1 el citroensap
3 gesnipperde lente-uitjes
1-2 el gesnipperde peterselie
1 el zoete rode chilisaus
t tl gembersaus
1/3 tl sereh (citroensgras)
1 tl mosterd
4 el bloem
2 eieren
zout en peper naar smaak

Voorbereiding
Laat de krab uitlekken en snijd het niet al te klein. Verkruimel de beschuiten en meng die eerst door het vlees, daarna de andere ingrediënten. Laat het mengsel een uur in de koelkast rusten.

Bereidingswijze
Maak van het koude krabmengsel platte koekjes enbak die in de koekenpan in wat olie op een gematigd vuur gaar.

Serveertips
Wilt u ze serveren als partysnack, maak de krabkoekjes dan de helft kleiner.
Lekker met een sausje van yoghurt, versgesneden komkommer en verse munt of chilisaus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

pasta met tomatensaus met zalm en spinazie
pasta met tonijn en groente

Toegevoegd na 1 minuut:
krabsalade
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt er een mooie visschotel mee opmaken.
Die kun je dan vervolgens eten als koud gerecht (voor of hoofd) eventueel met toast, foccacia of stokbrood. Is zeer voedzaam en lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mengen met mayonaise, kleine stukjes tomaat, wat zout, peper en paprikapoeder en dan op toastjes.
Of een zalmmousse maken (met gelatine en slagroom en peterselie). Daar heb ik een lekker recept van. Als je daar interesse in hebt, dan zoek ik het voor je op.

Toegevoegd na 2 uur:
O.K. op speciaal verzoek dus :-)
Voorgerecht = zalmmousse (4 personen).
Ingediënten:
1 blik (450 gr) zalm
3 blaadjes gelatine
1 mespunt cayenne peper
1 theelepel zachte mosterd
1/8 l. slagroom
3 eetlepels mayonaise.
Bereiding:
* Zalm uit blik schoonmaken (velletjes, graatjes) en fijnprakken.
* In een andere schaal met de mixer slagroom lobbig kloppen met cayenne, mosterd en mayonaise.
* Gelatine weken in koud water en dan oplossen in 1 dl heet water, beetje laten afkoelen en bij slagroommengsel doen.
* Fijngeprakte zalm erdoor mengen.
* In een met koud water omgespoelde (vis)vorm gieten en een nachtje laten opstijven.
* Uit de schaal storten op een (visvormig)bord en versieren met peterselie en/of dille en stukjes geroosterd brood.

Is een makkelijk recept dat (bij mij) altijd lukt. En het fijne is dat je het de dag ervoor kan klaarmaken,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ja graag; alvast bedankt voor de moeite.
Blikvissoorten zijn bij uitstek geschikt om heerlijke zelfgemaakte salades op tafel te zetten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel kan je er natuurlijk salades van maken.

Een koude pastasalade met krab, zalm of tonijn is erg lekker.

Voor de krab heb ik ook nog iets anders. Snijd de krab er klein (bijna snipperen), snipper een rode chili peper en hak wat peterselie. Dan doe je alles bij elkaar en even (hooguit 30 seconden) op hoog vuur zonder olie (roer)bakken (als je tenminste een anti-aanbaklaag hebt). Erg lekker met een toastje en oh zo simpel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fruit ui of bosui.
voeg vis-dille saus uit een pakje toe, aangemaakt met de helft van de aanbevolen hoeveelheid water.
wat tomatenpuree erbij.
zalm toevoegen en klaar is je pastasaus.

kan ook met tonijn, in dat geval ook wat knof fruiten.
14 jaar geleden
Heerlijk blijft toch de krabcocktail:

Ingrediënten voor 4 personen
200 gr krab,1 rode grapefruit
sausje:
4 el mayonaise,2 tl tomatenpuree, iets suiker, 2 el sherry
(cayennepeper), paprikapoeder, blaadjes (ijsberg)sla

Bereidingswijze
Snij de grapefruit vanaf de steelaanzet in tweeën. Pers een halve grapefruit uit en ontvlies van de andere helft de partjes.
Roer een sausje van 4 el grapefruitsap, mayonaise, tomatenpuree, suiker, sherry en eventueel wat cayennepeper.
Laat de krab uitlekken of ontdooien en trek het krabvlees in kleine stukjes. Verwijder eventueel harde stukjes. Bewaar wat mooie stukjes krab voor de garnering. Roer de krab en kleine grapefruitstukjes door de saus.
Verdeel de (ragfijn gesneden) sla over 4 wijde glazen en verdeel er de krabsalade over. Garneer met krab en strooi er voor het opdienen nog wat paprikapoeder over.

En deze aspergesoep met krab en garnalen:

1 blikje krab extra fancy; 4 groene asperges;460 ml asperge-cremesoep uit blik van AH; 3 lepels medium sherry
1 lepel cognac of vieux; 200 g garnalen uit blik;
2 takjes peterselie

Bereidingswijze:
Laat de krab uitlekken.
Snij de asperges schuin in plakken en kook in ½ l water met wat zout in 3 minuten beetgaar.
Doe de soep, krab, sherry en cognac in een pan, roer de asperges met kookvocht erdoor. Blijf roeren tot een gladde soep ontstaat.
Spoel de garnalen af in een zeef.
Verwarm 4 soepborden. Schep de soep in borden.
Leg de garnalen in het midden van de soep. Knip de peterselie erboven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krabsalade
Ingrediënten:
200 gr krab of krabsticks
1 rode grapefruit
sausje:
4 el mayonaise
2 tl tomatenpuree
iets suiker
2 el sherry
(cayennepeper)
paprikapoeder
blaadjes (ijsberg)sla

Bereiding:
Snij de grapefruit vanaf de steelaanzet in tweeën. Pers een halve grapefruit uit en ontvlies van de andere helft de partjes.
Roer een sausje van 4 el grapefruitsap, mayonaise, tomatenpuree, suiker, sherry en eventueel wat cayennepeper.
Laat de krab uitlekken of ontdooien en trek het krabvlees in kleine stukjes. Verwijder eventueel harde stukjes. Bewaar wat mooie stukjes krab voor de garnering. Roer de krab en kleine grapefruitstukjes door de saus.
Verdeel de (ragfijn gesneden) sla over 4 wijde glazen en verdeel er de krabsalade over. Garneer met krab en strooi er voor het opdienen nog wat paprikapoeder over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo kijk eens op site www.letscookit.tv daar vind je gratis te bekijken filmpjes over allerlei bereidingen. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ingrediënten van Snelle Tonijnsalade

■1 blik tonijn op water
■1 bakje tonijnsalade pikant (Aldi)
■1 rauwe ui
■5 plakken augurk
■1 knijp tomatenketchup
■1 eetlepel bieslook

Bereidingswijze:
De tonijn in blik uitknijpen en bij de pikante salade voegen. De ui fijn snijden of raspen. De plakken augurk fijn snijden. Alle ingrediënten samen voegen en eventueel nog wat peper toevoegen. Wegzetten in de koeling. Na een dag heerlijk fris!

Smakelijk eten!