Kan ik voor pizzadeeg zelfrijzend bakmeel in plaats van bloem gebruiken?

Ik wil graag zelf een pizza proberen te maken, maar nu heb ik eigenlijk voor alle recepten die ik lees bloem en gist nodig. Alle kasten nagezocht en ik vind alleen maar een pak zelfrijzend bakmeel.

Kan ik dit nu ook gebruiken, en dan niet het deeg laten staan om te rijzen, maar meteen verwerken? Of schraap ik daarna allemaal mislukt pizzadeeg van de binnenkant van de oven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
9.2K

Het beste antwoord

ja hoor, dat kan:

Zelfrijzend bakmeel wordt gebruikt voor de meest uiteenlopende gebaksoorten. Van zandtaart tot hartig gebak (quiche). Ook pizzabodems worden gemaakt van zelfrijzend bakmeel.

http://www.mijnreceptenboek.nl/ingredienten/bakproducten/bakpoeder.html