Hoe lang is een potje sambal na openen houdbaar in de koelkast?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
41.8K

Het beste antwoord

Minstens een half jaar. Er wil weinig groeien in dat spulletje.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk bedacht, veel te heet voor die schimmeltjes :) +

Andere antwoorden (9)

Vrij lang. Welke bacterie wilt erin wonen? Trouwens, mijn sambal bewaar in niet eens in de koelkast en het is na enkele maanden nog steeds lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd... de mijne staat meestal gewoon in mijn kruidenmandje in de kast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik maak me er ook nooit zorgen om, dat spul bederft echt niet snel.
Erg lang... heb de mijne soms maanden in de koelkast staan en het smaakt nog prima. Meestal is het bij produchten: 3 dagen na openen wegdoen, echter heb bij sambal nog nooit gemerkt dat het beschimmeld, verzuurd of verrot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sambal kun je maanden goedhouden in de koelkast. Doe er anders een beetje zonnebloemolie bij zodat de sambal onder de olie staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houdbaarheid : gesloten pot: > 1 jaar, geopend: enkele maanden in de koelkast...
aan de sites hieronder heb je ongetwijfeld wat...
http://www.smulweb.nl/48926/artikel/Sambal-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
minimaal een half jaar!het bevat weinig vocht, veel zout en olie en pepers veel factoren die belangrijk zijn bij conserveren van producten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sambal is na opening 6 maanden houdbaar in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe ruim een jaar met een pot sambal, en dan is het nog steeds prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
•Houdbaarheid : gesloten pot: > 1 jaar, geopend: enkele maanden in de koelkast
•Soorten : Sambal Oelek, Sambal Badjak (Udang), Sambal Manis, Sambal Bawang, Sambal Katjang, Sambal Goreng, Sambal Kadang, Sambal Padang. (er zijn vele andere soorten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van Koningsvogel zijn 2 jaar houdbaar:

https://www.sambalbij.eu/merk/koningsvogel/