Chocolade biertaart met Stoutbier, kan dat ook met gewoon bruin donker bier?

Heb een recept gevonden via het programma Rudolps Bakery. Er staat stoutbier, dat zwarte bier. Maar we hebben juist bruin donker bier hier liggen. Ooit gekregen maar niemand drinkt dat hier.. Dus mijn vraag of dat een goede vervanger is van stoutbier in zo‘n taart?

Toegevoegd na 8 minuten:
http://rudolphsbakery.24kitchen.nl/recepten/chocolade-biertaart?f[0]=im_113_field_chef:2612

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even een reactie van mij.
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk er nog even over na. Ik lust eigenlijk helemaal geen bier (Alleen rosebier en witbier een beetje.) Maar ik dacht omdat hier chocola bij zit, de smaak van het bier niet zo sterk is.

Het beste antwoord

Natuurlijk kan je het vervangen, maar stout bier smaakt anders (bitter) dan bruin bier (zoet). Dus qua smaak is het niet helemaal te vergelijken.

Als je donker bier hebt liggen en geen stout, dan kan je in ieder geval aan de slag. Wil je precies het recept volgen qus smaak, dan zal je op zoek moeten naar stout bier in een speciaalzaak.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kan je het recept eens bij de vraag zetten? Het lijkt me wel een interessant recept. Ik zou het wel eens met Guiness willen proberen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zou je voor de smaak toch ook wel Guinness willen adviseren.

Aangezien je aangeeft geen Oud Bruin te drinken, geef je ook wel aan over enig smaakgevoel te beschikken. Als je dit bier niet lekker vindt, waarom dan wel in een taart. Dat proef je in het resultaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord:) ! Heb de link erbij gezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank. Als ik zo kijk naar de ingrediënten en smaken, dan denk ik dat Stout bier uitgesprokener. is.

Andere antwoorden (1)

Dat kan, maar smaakt toch anders omdat het niet bitter is. Bij een toko of grote supermarkt (Jumbo, AH, Nettorama) kun je tegenwoordig stout bier per flesje kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er idd. een flesje Guinness kopen.