Kan je biefstuk rauw eten?

Gewoon helemaal rauw. Zonder er iets mee te doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
38K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan altijd maar ik denk niet dat het gezond is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rosemary's baby ???

Het beste antwoord

Rauwe biefstuk is heerlijk met Provençaalse kruiden en olijf olie. Hij moet wel heel vers zijn van een goede slager, of pas verpakt bij de supermarkt. Meestal als je biefstuk bakt laat je ook het midden rauw, anders kan het taai en droog worden. Ook zonder er wat mee te doen kan ook maar smaakt minder lekker, het kan zelfs bloederig smaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jawel, dat is ook de basis van de beste filet americain of steak tartare.

Het is echter wel erg gevoelig voor bederf, dus wees er heel voorzichtig mee. Eet het alleen supervers en als je een goede gezondheid hebt. En geef het nooit aan jonge kinderen en ouderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tartare en filet american zie ik toch als heel wat anders dan een onbereide biefstuk opknagen. Die producten zullen niet voor niets gehakt zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Behalve jonge kinderen en ouderen zijn ook de zwangere dames uitgezonderd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zwangere heren mogen wel ;)
Amadea
11 jaar geleden
Behalve Thomas Beatie, gesteld dat hij voor de derde keer zwanger zou zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een rauwe biefstuk knaagt misschien niet zo lekker weg voor een mens, maar voedseltechnisch er is niet zo veel mis mee. (Al verteert een mens gekookt of gebraden vlees wel wat makkelijker.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vraag is dus, kan een mens ongeacht de gevaren een biefstuk wegkrijgen met alleen zijn tanden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Carpaccio!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, moet ook kunnen mits je een goed gebit hebt. Het is lastig zo'n homp vlees vandaar een mes en vork ;-) maar met een stel goeie snijtanden kom je een heel eind.
Weetje wat het is, je kan het waarschijnlijk wel opeten, echter kan je buikpijn krijgen van het rauwe vlees. Ook moet je er rekening mee houden dat er eieren van parasieten erin zitten, waardoor je deze in je buik krijgt en deze dus uitkomen in je buik! Of je dat wilt?
Natuurlijk zitten in je buik ook wormen etc, maar zo kan je dus ook wormen mee krijgen die parasiteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eieren van parasieten? Wat voor slager heb jij?
'Natuurlijk zittern in je buik ook wormen' - bij de meeste mensen niet hoor. En daar zijn pilletjes voor...