ik heb een kant en klare cake pops mix gekocht, maar heb geen cake pops maker. Kan ik de cake pops ook in de oven maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

De cake bak je natuurlijk in de oven bij 160 graden C.

Daarna verkruimel je de cake, vermengt hem met de frosting die gemaakt is met de boter, poedersuiker, smaakstof en poedersuiker en je draait er dan balletjes van. Zodra de bolletjes klaar zijn, zet je ze naast elkaar in een vierkante/ronde vorm, dekt ze af met plastic folie en zet ze in de koelkast. Zo worden ze steviger. Je kunt ze ook even in de vriezer zetten ca. 15 min. als je minder geduld/tijd hebt.

Steek daarna het stokje voor een deel in de botercrème/frosting en prik het cakebolletje eraan. Maak dan de coating (het laagje dat erom heen zit) en wentel de bolletjes hierdoor heen. Wil je ze verder versieren, wacht dan eerst tot de coating droog is.
Om ze te laten drogen is het handig om de stokjes in een stuk styropor (piepschuim) te steken, maar je kunt ze natuurlijk ook in glazen zetten.

Ik weet niet wat er in zo'n pak mix zit maar vermoed dat zowel de cake als de frosting erin zit? Anders is het ook handig om een gewone cake te kopen.

Toegevoegd na 14 minuten:
http://www.cookandco.nl/product/Cake-Pop-Maker-Babycakes-Inventum.aspx

Misschien een leuk cadeautje met Kerst/Sinterklaas/ verjaardag? kijk eens op het filmpje onderaan, echt een makkie.:)
amc
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Kijk eens bij mijn laatste bewerking, ik denk dat ze inderdaad die maker bedoelen. Er zit dus geen frosting in de mix? Maak je simpel van 250 gr. poedersuiker,200 gr. roomboter,1 theel. vanillesuiker en als het te stijf is, 1-2 eetl. melk. Je moet namelijk iets erdoor doen waardoor het aan elkaar blijft plakken. Draai er dan balletjes van tussen 2 handen, net als soepballetjes.:)
Je kunt ze ook nadat ze uit de koeling komen, door de gesmolten chocolade halen en het stokje eveneens een stukje hierin steken voordat je ze in het balletje steekt.

Andere antwoorden (2)

Je hebt geen oven nodig, wel een koelkast!

http://www.keukenprinses.com/Keukenprinses/Cake_Pops.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt bij Xenos een siliconen bakvorm voor je pops kopen en gewoon in de oven bakken, na 20 minuten controleer je even of ze gaar zijn, doe dit met een cocktailprikker, die steek je in de cake, als er geen deeg mee naar boven komt, als je de prikker eruit trekt, is de cake goed.
www.deleukstetaarten.nl › ... › Bakken & Vullen