Is patat/friet uit de oven gezonder dan patat/friet uit de frituur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

ja ,
in de oven heb je geen vette troep nodig om in te bakken,.
juist de frituurvet maakt patat zo ongezond
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, daar er geen vet of olie aan te pas komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Olie is volgens mij toch minder ongezond dan vet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ligt er wel een beetje aan welke olie overigens
Je bedoeld natuurlijk minder ongezond,als je op tijd je frituurolie vervangt,zo na 5x bakken is er niets aan de hand.Je weet uiteindelijk ook niet waar de frites in de fabriek in gebakken zijn,dit heb je thuis wel zelf in de hand.Het beste is niet meer dan 1x per week,maar ja het is ook zo vreselijk lekker,groet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We eten meestal frituurpatat, die gebakken wordt in zonnebloemolie.
Doorgaans wel