Kun je zelfgemaakte jus (van gehaktballen, half-om-half) invriezen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
12.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel hartelijk bedankt voor jullie antwoorden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan eigen gemaakte gehaktballen inclusief jus na het braden gewoon invriezen in een tupperware.
is erg handig, je komt thuis, haalt het uit de vriezer en laat het ontdooien, je gaat koken, vlees en jus op een bord in de magnetron, paar minuten: klaar. piepers en groente erbij en je hebt alles zonder veel moeite klaar. eet smakelijk!

Het beste antwoord

Zeker kun je de jus invriezen. Een goede methode is om het in een ijsblokjesbakje te doen, Dan kun je als het bevroren is , er net zoveel blokjes uitnemen als je nodig hebt en de rest weer invriezen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat gaat prima, dat doe ik ook altijd. Handig voor als je een keer stamppot eet en jus nodig hebt!
bamibal
11 jaar geleden
Alleen als het gehakt niet al een keer ingevroren is geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom mag gehakt niet meerdere malen worden ingevroren?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Keesvi, ik heb dat ook altijd gehoord, maar ik heb geen idee waarom. Maar als je bevroren gehakt laat ontdooien, en je gaat het dan bakken, kun je het gebakken gehakt wel invriezen, gaat altijd heel goed. Dus het is geklets dat je de jus niet kan invriezen. - van mij.
Als je jus laat afkoelen, dan stolt het al. Het wordt een vaste stof. Bevriezen veroorzaakt naar mijn idee bij jus nauwelijks een verschil, vergeleken met "gewoon" afkoelen.

Je kan jus dus gewoon invriezen.