Het zijn twee namen voor een zelfde product.

"Hakhoning, ook wel Vogezenbrok, borsthoning, Massee (zo noemde men vroeger een er op lijkend product), of mentholhoning...
Gekookte honing met glucosestroop, gemengd met kruiden, gebonden met maisena om het te laten stollen.
Vervolgens wordt het gestolde product (in het formaat stoeptegel) weer in hompen gehakt, wat vervolgens in eetbare brokjes gehakt wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Was jodenvet niet ook een alternatieve naam ervoor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn aanvullende vraag is dan;
Moet er altijd honig in zitten wat de naam suggereert of kan het op grond van een ander bijproduct.(zie link) http://nl.wikipedia.org/wiki/Jodenvet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
honig moet natuurlijk honing zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij maken uit de beschrijving op dat de basis altijd gekookte honing is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk.
Bedankt.