Kan tupperware in een snelkookpan?

Aldus, kan ik mijn bevroren eten in de snelkookpan opwarmen als het in Tupperware boxen zit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet, een snelkookpan is om te koken, niet om op te warmen.
Tupperware kan wel in de magnetron [deksel eraf] om op te warmen.
Heb je geen magnetron, dan kun je het beter in een pan op het vuur op het fornuis opwarmen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Een snelkookpan is om _versneld_ te koken, vandaar de naam "snelkookpan". Soep en andere gerechten die normaal een paar uur op het vuur staan [fornuis] kosten veel minder tijd in de snelkookpan. Als ik me niet vergis, kun je in zo'n 40 minuten soep maken in zo'n pan, terwijl dat normaal uren nodig heeft of zelfs de hele nacht op het fornuis op een klein pitje op een plaatje staat te trekken. In veel huishoudens gebeurt dit nog op de oude bekende manier.

Als het niet maar eenmalig was, zou je de volgende keer de tupperware box in de koelkast kunnen zetten om te ontdooien voordat je thuis bent, scheelt een hoop tijd en dan even oppiepen in een magnetron die tegenwoordig niet meer duur zijn...

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In een pan lijkt mij ook niet echt slim, gewoon op tijd uit de vries halen en na een uurtje of twee de inhoud storten in een pan. Tupper smelt in een pan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@VWS :
Ja natuurlijk, de inhoud van de Tupperware container in een pan opwarmen, niet de container van Tupperware zelf, mocht dat nog niet duidelijk zijn voor vraagsteller.
Opgepast alle tupperware boxen mogen niet in de microgolfoven er zijn maar enkele geschikt voor. Ik heb het rode teken bijgevoegd wat door tupperware gebruikt wordt om microgolf bestendig aan te duiden.
Als je je box niet optijd uit de vriezer gehaald hebt kan je warm water over de zijkanten van je box laten lopen zodat het eten er vlug uitgehaald kan worden. Dan kan je het overdoen in een geschikte kom voor de microgolfoven of het zachtjes laten ontdooien in een kookpot op het vuur.